Στην αντλία του πρατηρίου μαζί με το τιμολόγιο από το 2026 το αγροτικό πετρέλαιο

Στην αντλία του πρατηρίου μαζί με το τιμολόγιο από το 2026 το αγροτικό πετρέλαιο


Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο σχεδιασμός θέλει την αφαίρεση του 0,41 (ονομαστικός ΕΦΚ) επί τα αγορασμένα λίτρα, αφού πρώτα κοπεί το τιμολόγιο στα πρατήρια, ώστε να έχει και ο μοναδικός δικαιούχος το χαρτί στα χέρια του πως προμηθεύτηκε και πλήρωσε την εν λόγω ποσότητα, αλλά ο πρατηριούχος στο σύστημα του πως είχε τις τάδες εκροές προς τους εκάστοτε πελάτες – δικαιούχους αγροτικού πετρελαίου.

Ξεφυλλίστε σε υψηλή ανάλυση την εβδομαδιαία Agrenda 

Πρόκειται δηλαδή για μία τροποποιημένη εκδοχή του συστήματος που δούλεψε αλλά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα το 2025. Το πρατήριο, σχεδιάζεται, να είναι σε θέση να αναζητήσει τον ΑΦΜ του πελάτη και να δει αν και εφόσον πληροί τα κριτήρια για την αφαίρεση του ΕΦΚ, ώστε στη συνέχεια να κόβει το τιμολόγιο στα ας πούμε 1,20 με 1,30 ευρώ το λίτρο. Με αυτόν τον τρόπο κιόλας εκτιμάται πως δεν θα χρειαστεί οι πρατηριούχοι να αφιερώσουν συγκεκριμένη αντλία ανά κατάστημα προς εξυπηρέτηση των αγροτών.

Αν το δει κανείς από απόσταση, με την εφαρμογή του παραπάνω συστήματος, εξασφαλίζεται πως:

  • ο αγρότης θα πληρώνει άμεσα μειωμένη τιμή για το πετρέλαιο κίνησης και δεν θα περιμένει την ΑΑΔΕ να του «αναγνωρίσει» τα λίτρα
  • η ΑΑΔΕ θα έχει μία δεύτερη πηγή διασταύρωσης για τα λίτρα που «επιδοτούνται» με μηδενικό ΕΦΚ
  • δεν θα πιέζει ο χρόνος ώστε η ΑΑΔΕ, οι εταιρείες μηχανογράφησης και οι πρατηριούχοι να βρουν τί συμβαίνει με τα «αόρατα πετρέλαια» του 2025.

Η προβληματική εφαρμογή το 20025

Το πρόβλημα με το σύστημα του 2025 δεν είναι πως ο πολύς κόσμος δεν κόβει τιμολόγια ή πως κάτι δεν κάνουν εν τέλει σωστά οι πρατηριούχοι. Οι αρμόδιοι του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της ΑΑΔΕ γνωρίζουν πως δεν είναι λογικό να έχουν εκκαθαριστεί πρακτικά οι εννέα εκ των 12 μηνών του έτους και να έχουν πληρωθεί μόνο οι 113.000 σε σύνολο 274.000 δικαιούχων.

Το θέμα εδώ άλλωστε δεν είναι οι 32.000 που έπιασαν «νωρίς» μέσα στη χρονιά το πλαφόν τους βάσει μηχανικών δεικτών απασχόλησης, αλλά οι συνολικά περίπου 160.000 επαγγελματίες αγρότες βάσει ΜΑΑΕ που δεν έχουν λάβει ευρώ επιστροφής παρά το γεγονός ότι έχουν στα χέρια τους τιμολόγια για εκατοντάδες ή και χιλιάδες λίτρα πετρελαίου κίνησης, για γέμισμα σε ασφαλισμένα οχήματα και με σωστά ΑΦΜ.

Χώρια δε, που υπάρχει μερίδα κόσμου που έχει πληρωθεί κάποια από τα πετρέλαια, ακόμα και αν έχει πάρει όλα τα λίτρα του από το ίδιο πρατήριο. Η συγκεκριμένη εξέλιξη, έχει πείσει πολλούς πρατηριούχους πως το πρόβλημα με την «ανάγνωση» των κωδικών μηχανογράφησης 20 (Diesel) και 21 (Turbodiesel) αφορά στους Φορολογικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) που αναβαθμίστηκαν την τελευταία διετία. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί η κυβέρνηση να θεσμοθέτησε την αύξηση του πλαφόν επιστροφής κατά 50% τον περασμένο μήνα, όμως οι αριθμοί δείχνουν πως η συντριπτική πλειοψηφία των δικαιούχων δεν θα ωφεληθεί από την πρωτοβουλία, μιας που δεν έχει λάβει καν την επιστροφή ΕΦΚ για τα λίτρα που ήδη πλήρωσε κανονικά και με το Νόμο.

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων