Κυρανάκης: Το νέο σχέδιο για το κυκλοφοριακό στην Αττική
Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την άμβλυνση του ασφυκτικού κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής παρουσίασε στη Βουλή ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απαντώντας σε επερώτηση του ΠΑΣΟΚ.
Ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη για «κάτι σοβαρό και παρεμβατικό», αναγνωρίζοντας ως βασικούς επιβαρυντικούς παράγοντες την δωδεκάμηνη τουριστική περίοδο (με 600.000-700.000 αφίξεις μηνιαίως) και κυρίως την εφοδιαστική αλυσίδα των εμπορευματικών μεταφορών.
Κλειδί η ρύθμιση της εφοδιαστικής αλυσίδας
Η κυριότερη παρέμβαση του Υπουργείου εστιάζει στα βαρέα οχήματα, τα οποία επιβαρύνουν κεντρικές αρτηρίες όπως ο Κηφισός και η Αττική Οδός.
Βρίσκεται σε διαβούλευση με τις Ενώσεις επαγγελματιών οδηγών η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών τις πρωινές ώρες αιχμής (7:00 – 10:00 π.μ.). Ο στόχος είναι η προσαρμογή της εφοδιαστικής αλυσίδας ώστε να αποσυμφορηθούν οι δρόμοι την ώρα που οι Αθηναίοι μετακινούνται προς την εργασία τους.
Εξετάζεται μεσοπρόθεσμα πρόταση για αλλαγή του τρόπου λειτουργίας των logistics περιφερειακά του αστικού ιστού, ενώ σχεδιάζεται η μεταφορά επιχειρήσεων εκτός κέντρου, δίπλα σε σιδηροδρομικά κέντρα, για την επίτευξη αποκέντρωσης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΝέα έργα και επεκτάσεις υποδομών
Ο κ. Κυρανάκης έκανε ιδιαίτερη μνεία στα έργα που αναμένονται να αποσυμφορήσουν την Αττική:
Σιδηροδρομική Σύνδεση Ελευσίνας – Θήβας (Θριάσιο – Σφίγγα): Το αίτημα για χρηματοδότηση της μελέτης αναμένεται να υποβληθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Επέκταση Μετρό προς Γλυφάδα: Η μελέτη για την αναγκαία επέκταση του Μετρό προς τη Γλυφάδα εκκινεί στις αρχές του 2026. Το έργο κρίνεται αδήριτο λόγω του κυκλοφοριακού εμφράγματος που αναμένεται να δημιουργηθεί με την ανάπτυξη του Ελληνικού. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει μια διακλάδωση που καταλήγει στον Άγιο Κωνσταντίνο και μία άλλη που φτάνει στην Άνω Γλυφάδα, Γούναρη και καταλήγει στη Βουλιαγμένης.
Ενίσχυση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Σε απάντηση στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη, ο Υπουργός αναφέρθηκε στην ενίσχυση των δημόσιων μεταφορών:
-Προαναγγέλθηκε η προκήρυξη 300 νέων θέσεων για προσλήψεις στον ΟΣΥ, καθώς και αύξηση στους μισθούς των οδηγών από το νέο έτος, με στόχο το τρίπτυχο «περισσότεροι οδηγοί, καινούργια οχήματα, καθαρή λεωφορειολωρίδα» το 2026.
-Θα αυξηθούν τα δρομολόγια του Προαστιακού.
– Σήμερα λειτουργεί με 52 συρμούς (έναντι 40 την περίοδο 2015-2019), ενώ στόχος είναι η προσθήκη επιπλέον 4 συρμών στη Γραμμή 3 εντός του 2026.
– Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ): Ο κ. Κυρανάκης παραδέχθηκε ότι τα πράγματα είναι «πολύ δύσκολα», αναφέροντας ωστόσο τους νέους συρμούς και το πρόγραμμα «Καθαρή Γραμμή» για τον καθαρισμό των σταθμών.
Τέλος, ο Υπουργός χαρακτήρισε ως κινήσεις στη «σωστή κατεύθυνση» τις προτάσεις της αντιπολίτευσης για κυλιόμενα ωράρια εργασίας και διαμοιρασμό διαδρομών (carpooling), σημειώνοντας ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην 15η θέση μεταξύ 29 ευρωπαϊκών πόλεων όσον αφορά την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Δείτε επίσης:
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.


