Θεσσαλονίκη: Χωρίς μετρό από Δευτέρα και για έναν ολόκληρο μήνα

Θεσσαλονίκη: Χωρίς μετρό από Δευτέρα και για έναν ολόκληρο μήνα


Από εκεί που για χρόνια ολόκληρα το Μετρό Θεσσαλονίκης είχε καταντήσει «ανέκδοτο», πλέον οι Θεσσαλονικείς δεν μπορούν να φανταστούν τη ζωή τους χωρίς αυτό, κάτι που σημαίνει πως η προγραμματισμένη απουσία του αναμένεται να τούς προβληματίσει έντονα, καθώς από αύριο, Δευτέρα 10 Νοεμβρίου, έως και την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, δεν θα λειτουργεί.

Όπως έχει ανακοινωθεί εδώ και αρκετό καιρό, ο λόγος της πλήρους διακοπής στη λειτουργία του είναι οι δοκιμές που θα γίνουν στην επέκταση προς Καλαμαριά. Η προσωρινή διακοπή κρίθηκε επιβεβλημένη για την ενσωμάτωση των νέων συστημάτων της επέκτασης.

«Αναγκαία διαδικασία για την επισφράγιση της ασφάλειας»

Η συγκεκριμένη διαδικασία «δεν είναι κάτι που μπορούσαμε να αποφύγουμε, αλλά μία αναγκαία διαδικασία για την επισφράγιση της ασφάλειας», αναφέρει σχετικά ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.

Όπως διευκρινίζουν οι αρμόδιοι, σε αντίθεση με το μετρό της Αθήνας, το σύστημα της Θεσσαλονίκης είναι πλήρως αυτόματο, χωρίς οδηγούς και ελεγχόμενο μέσω 5G, καθιστώντας τις δοκιμές ενοποίησης πιο περίπλοκες.

Αυτή η φάση περιλαμβάνει τον έλεγχο των συστημάτων σηματοδότησης και τις δοκιμές για τους 15 νέους συρμούς που προστίθενται στον στόλο, με στόχο την παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο τρίμηνο του 2026.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΔοκιμασία για το κυκλοφοριακό

Η εν λόγω διακοπή θα αποτελέσει μια νέα δοκιμασία για το κυκλοφοριακό της συμπρωτεύουσας, με την Τροχαία και τη Δημοτική Αστυνομία να βρίσκονται επί ποδός, σε μια προσπάθεια να… τιθασεύσουν το χάος που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Σημειώνεται πως στις αρχές του νέου έτους αναμένεται μια δεύτερη καθολική διακοπή, μικρότερης διάρκειας, για την τελική πιστοποίηση ασφαλείας.

Το ειδικό σχέδιο του ΟΑΣΘ

Στο πλαίσιο της διακοπής, ο Δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη ενισχύεται με μια νέα λεωφορειακή γραμμή, την 58Μ. Μια γραμμή-εξπρές, η οποία θα συνδέει το Πανόραμα με τον σταθμό μετρό Νέας Ελβετίας.

Εκεί θα γίνεται μετεπιβίβαση σε λεωφορεία της Γραμμής Μ1, της νέας γραμμής που δρομολογεί ο ΟΑΣΘ, η οποία θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και θα κινείται στον νοητό άξονα του Μετρό, αλλά αντί της οδού Δελφών θα διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα πραγματοποιεί 11 στάσεις.

Η νέα λεωφορειακή γραμμή 58Μ θα ακολουθεί τη διαδρομή μέσω των οδών Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου-Θέρμης, Θέρμης – Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου, Πυθαγόρα και θα επιστρέφει μέσω της οδού Θέρμης Πανοράματος- Χαριλάου Θέρμης- Στέλιου Καζαντζίδη με αφετηρία και τερματισμό τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.

Αίτημα των κατοίκων

«Η γραμμή εξπρές 58Μ θα έχει και εγκάρσια διαδρομή μέσω του Ν751, εξυπηρετώντας το αίτημα των κατοίκων της περιοχής να συνδεθούν με τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας», δήλωσε ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.

«Σε πρώτη φάση, οι επιχειρησιακές δυνατότητες των ΚΤΕΛ είναι περιορισμένες, αλλά είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο, τον ΟΣΕΘ, τα ΚΤΕΛ και τον ΟΑΣΘ, ώστε από τη νέα χρονιά να προστεθούν επιπλέον λεωφορεία και να πετύχουμε την επέκταση της γραμμής μέχρι τη διασταύρωση του Χορτιάτη. Επίσης, συνεχίζουμε τη διεκδίκηση για την ενίσχυση και την επέκταση της Γραμμής 11Τ στην Πυλαία», πρόσθεσε.

Στο μεταξύ, η υφιστάμενη λεωφορειακή γραμμή 58 παραμένει με τα ίδια λεωφορεία, χωρίς να αποδυναμώνεται. Παράλληλα, ενισχύονται οι υφιστάμενες γραμμές 3, 31 και 39, ενώ ο Οργανισμός έχει αναστείλει όλες τις άδειες του προσωπικού.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων