Η Άγκυρα επιβεβαιώνει τον θάνατο της Ελληνίδας αεροσυνοδού – «Η Μαρία ήταν η χαρά της ζωής»

Μαρία Παππά


Με επίσημη ανακοίνωση των τουρκικών αρχών το απόγευμα της Τετάρτης (24/12) επιβεβαιώθηκε ότι ανάμεσα στους οκτώ νεκρούς του μοιραίου Falcon 50 που συνετρίβη το βράδυ της Τρίτης έξω από την Άγκυρα βρίσκεται και η 42χρονη Ελληνίδα αεροσυνοδός Μαρία Παππά. Η είδηση είχε διαρρεύσει από το πρωί όταν έγιναν γνωστά τα ονόματα των επιβαινόντων.

Σύμφωνα με τις τουρκικές Αρχές, οι σοροί του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου της Λιβύης Στρατηγού Μοχάμεντ Αλί Αλ-Χαντάντ, του Διοικητή του Στρατού Αντιστράτηγου Αλ-Φαϊτουρί Γκαρίμπ, του Διευθυντή Στρατιωτικής Παραγωγής Ταξίαρχου Μαχμούντ Αλ-Κατίουι, του Συμβούλου Μοχάμεντ Αλ-Ασάουι Ντιάμπ, του φωτογράφου Μοχάμεντ Ομάρ Αχμέντ Μαχτζούμπ και των τριών μελών του πληρώματος ανασύρθηκαν από το σημείο των συντριμμιών και μεταφέρθηκαν στο Ινστιτούτο Ιατροδικαστικής της Άγκυρας. Μετά την ταυτοποίηση, οι σοροί θα επιστραφούν στις αντίστοιχες χώρες τους σε τελετή που θα πραγματοποιηθεί σήμερα.

Σε ουδέτερη χώρα η ανάλυση του μαύρου κουτιού του Falcon 50 που συνετρίβη κοντά στην Άγκυρα

«Ήταν η χαρά της ζωής»

Συντετριμμένοι οι συγγενείς και οι φίλοι της Μαρίας Παππά που σκοτώθηκε στα 42 της χρόνια εκπληρώνοντας το όνειρό της. «Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω τον χαμό της. Ξεκίνησε από την Ολυμπιακή και σταδιακά με πείσμα και επιμονή κατάφερε από αεροσυνοδός να γίνει προϊσταμένη καμπίνας. Πολύ επαγγελματίας και πολύ καλό παιδί. Αγαπούσε πολύ τα ταξίδια και τα αεροπλάνα», δήλωσε στο Newsbomb στενή της φίλη. «Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα. Δεν το πιστεύω. Νομίζω ότι μέσα στις γιορτές θα τη δω», αναφέρει άλλη φίλη της στο Mega.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εργαζόταν ως αεροσυνοδός από τότε που τελείωσε το σχολείο εκπληρώνοντας ένα όνειρο που είχε από παιδί. Πρόσφατα, όπως λένε φίλοι της, είχε αλλάξει εταιρεία και δήλωνε απόλυτα ικανοποιημένη από τη νέα της δουλειά.

Το 2025 ήταν εξαιρετικά δύσκολο για την 42χρονη καθώς έχασε τη μητέρα της από καρκίνο, αλλά η ίδια συνέχισε να δουλεύει. «Η μητέρα της δεν είναι στη ζωή, πέθανε πριν από λίγους μήνες. Για τον πατέρα της δεν γνωρίζω απολύτως τίποτα, δεν έχουμε μιλήσει για αυτόν ποτέ», αναφέρει φίλη της.

Η Μαρία Παππά λάτρευε τα ύψη και τα ταξίδια. Όταν το επέτρεπαν οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, καθόταν η ίδια σε μία από τις θέσεις των επιβατών για να βρεθεί σε μέρη που ήθελε να γνωρίσει. Στην προσωπική της ζωή διατηρούσε σχέση με τον σύντροφό της για 20 χρόνια. Στα περισσότερα ταξίδια ήταν μαζί, πάντα δίπλα ο ένας στον άλλον στα εύκολα και στα δύσκολα της ζωής. «Γνωρίζω ότι δεν ήταν παντρεμένη. Ήταν πάρα πολύ αξιόλογο άτομο, ήταν η χαρά της ζωής, ήταν πολύ επαγγελματίας, προσπαθούσε να είναι πάντοτε τέλεια στη δουλειά της. Γι’ αυτόν τον λόγο σε όλες τις συναντήσεις μας μου μιλούσε για τη δουλειά της, γιατί ήταν κάτι με το οποίο είχε μεγάλο πάθος», λέει φίλη της.

Το τραγικό και πρόωρο τέλος στη ζωή της 42χρονης αεροσυνοδού έχει σοκάρει τους δικούς της ανθρώπους. Όλοι προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν τη συμφορά.

 

Πρώην συνάδελφός της δήλωσε στο MEGA: «Πολύ, πολύ καλό πλάσμα. Έχει δουλέψει σε πολλές εταιρείες. Εγώ την ξέρω από την Ολυμπιακή που δουλεύαμε παλιά. Στον αέρα είναι πολλά χρόνια και έγινε το κακό. Δεν είχε και έδινε, πολύ δοτική. Έχει γυρίσει, γενικά έχει ζήσει στο εξωτερικό, έχει ξανάρθει στην Ελλάδα».

 

Τα 20 λεπτά του δράματος στον αέρα

Οι τουρκικές Αρχές έδωσαν στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για την επικοινωνία του πιλότου στα περίπου 20 λεπτά που κράτησε η μοιραία πτήση. Το Falcon 50 απογειώθηκε χωρίς πρόβλημα από το αεροδρόμιο Εσενμπογά της Άγκυρας στις 20:17 (19:17 ώρα Ελλάδας) με προορισμό την Τρίπολη της Λιβύης. Στις 20:25 ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια στο αεροσκάφος να ανέβει στα 34.000 πόδια.

Μόλις έξι λεπτά αργότερα, στις 20:31, το αεροσκάφος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN (χαμηλότερο επίπεδο προειδοποίησης από το MAYDAY) και ανέφερε γενική ηλεκτρική βλάβη, ζητώντας επιστροφή στην Άγκυρα. Στις 20:32 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας έδωσε πορεία και επίπεδο καθόδου στο αεροδρόμιο Εσενμπογά.

 

Ένα λεπτό αργότερα, στις 20:33, ενεργοποιήθηκε ο κωδικός έκτακτης ανάγκης 7700. Μετά την επιβεβαίωση του προβλήματος διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες υψομέτρου του αεροσκάφους δεν ήταν πλέον ορατές στο ραντάρ.

Νέα επικοινωνία υπήρξε στις 20:34, όταν το αεροσκάφος ήταν σε φάση προσέγγισης και ο έλεγχός του πέρασε στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης. Στις 20:35 το αεροσκάφος έδωσε ξανά συναγερμό PAN-PAN. Ωστόσο από τις 20:36 η επικοινωνία γινόταν όλο και πιο δύσκολη και ο πιλότος ακουγόταν με δυσκολία.

 

Στις 20:38 το αεροσκάφος χάθηκε από το ραντάρ. Οι κλήσεις που έκανε για πέντε λεπτά ο Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας δεν είχαν απάντηση. Ο πύργος ελέγχου δοκίμασε να επικοινωνήσει από άλλες συχνότητες χωρίς αποτέλεσμα.

Αμέσως οι Αρχές ενημέρωσαν τις αρμόδιες μονάδες για έναρξη δραστηριοτήτων έρευνας και διάσωσης. Οι προσγειώσεις και αναχωρήσεις στο αεροδρόμιο σταμάτησαν προσωρινά λόγω της αδυναμίας εντοπισμού του αεροσκάφους. Το Κέντρο Ειδοποίησης Αεράμυνας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος ήταν κοντά στο χωριό Κεσικαβάκ στην περιοχή Χαϊμάνα. Τα συντρίμμια εντοπίστηκαν περίπου δύο ώρες αργότερα. Τα σωστικά συνεργεία εντόπισαν τον καταγραφέα φωνής του αεροσκάφους και τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης (το «μαύρο κουτί»), τα οποία θα εξεταστούν σε τρίτη χώρα.

Δείτε επίσης:

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων