Δύο άνδρες της ιδιωτικής ασφάλειας διασώθηκαν από το ναυάγιο του πλοίου Eternity C που χτυπήθηκε από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Δύο άνδρες της ιδιωτικής ασφάλειας διασώθηκαν από το ναυάγιο του πλοίου Eternity C που χτυπήθηκε από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα


Ένας Έλληνας και ένας Ινδός περισυνελέγησαν μετά από σχεδόν 48 ώρες παραμονής στη θάλασσα

Συγκλονίζει η διάσωση δύο μελών της ομάδας ασφαλείας του ελληνόκτητου φορτηγού πλοίου Eternity C, που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από φονική επίθεση των Χούθι.

Ένας Έλληνας και ένας Ινδός φρουρός ασφαλείας ανασύρθηκαν ζωντανοί έπειτα από σχεδόν 48 ώρες παραμονής στη θάλασσα, σύμφωνα με πηγές από εταιρεία ασφαλείας.

Το Eternity C είχε δεχθεί επίθεση με ναυτικά drones και ρουκέτες τη Δευτέρα και τελικά βυθίστηκε, με απολογισμό τουλάχιστον τέσσερις νεκρούς και 15 αγνοούμενους – ανάμεσά τους και μέλη του πληρώματος και της ομάδας ασφαλείας.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό των υπολοίπων συνεχίζονται, ενώ η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα παρακολουθεί με αγωνία την εξέλιξη της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.

 

Συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους

Διασώστες ανέσυραν ζωντανά από την Ερυθρά Θάλασσα έξι μέλη πληρώματος, μετά την επίθεση μαχητών Χούθι που βύθισε δεύτερο πλοίο αυτή την εβδομάδα, ενώ η τύχη άλλων 15 παραμένει άγνωστη, καθώς η ομάδα που συνδέεται με το Ιράν δήλωσε ότι κρατά ορισμένους ναυτικούς.

Οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση, η οποία σύμφωνα με ναυτιλιακούς αξιωματούχους σκότωσε τέσσερις από τους 25 επιβαίνοντες του φορτηγού πλοίου Eternity C, πριν οι υπόλοιποι το εγκαταλείψουν. Το Eternity C βυθίστηκε το πρωί της Τετάρτης, μετά από επιθέσεις τις δύο προηγούμενες ημέρες, σύμφωνα με πηγές από εταιρείες ασφαλείας που συμμετείχαν στη διάσωση.

Οι έξι διασωθέντες ναυτικοί παρέμειναν πάνω από 24 ώρες στο νερό, όπως ανέφεραν οι ίδιες εταιρείες.

Η αποστολή των Ηνωμένων Πολιτειών στην Υεμένη κατηγόρησε τους Χούθι για απαγωγή πολλών επιζώντων μελών του πληρώματος του Eternity C και κάλεσε για την άμεση και άνευ όρων ασφαλή απελευθέρωσή τους.

«Το ναυτικό της Υεμένης ανταποκρίθηκε για να διασώσει ορισμένα μέλη του πληρώματος του πλοίου, να τους παράσχει ιατρική φροντίδα και να τους μεταφέρει σε ασφαλές σημείο», δήλωσε εκπρόσωπος του στρατού της ομάδας σε τηλεοπτική του τοποθέτηση.

Οι Χούθι έδωσαν στη δημοσιότητα ένα βίντεο που, όπως υποστηρίζουν, δείχνει την επίθεση στο Eternity C. Το βίντεο περιλάμβανε ήχο από κάλεσμα του ναυτικού της Υεμένης προς το πλήρωμα για εκκένωση και σκηνές εκρήξεων πάνω στο πλοίο πριν αυτό βυθιστεί. Το Reuters δεν μπόρεσε να επαληθεύσει ότι πρόκειται για το Eternity C.

مشاهد استهداف وإغراق السفينة (ETERNITY C) التي كانت متجهة إلى ميناء أم الرشراش في فلسطين المحتلة – 09 يوليو 2025م pic.twitter.com/HPQObgZbxw

— الإعلام الحربي اليمني (@MMY1444) July 9, 2025

 

Οι Χούθι ανέλαβαν επίσης την ευθύνη για παρόμοια επίθεση την Κυριακή σε άλλο πλοίο, το Magic Seas. Όλο το πλήρωμα του Magic Seas διασώθηκε προτού το πλοίο βυθιστεί.

Οι επιθέσεις στα δύο πλοία αναζωπύρωσαν την εκστρατεία των μαχητών που υποστηρίζονται από το Ιράν, οι οποίοι είχαν επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία από τον Νοέμβριο του 2023 έως τον Δεκέμβριο του 2024, υποστηρίζοντας ότι δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστινίους. Τον Μάιο, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν αιφνιδιαστική συμφωνία με τους Χούθι, σύμφωνα με την οποία θα σταματούσαν την εκστρατεία βομβαρδισμών εναντίον τους, με αντάλλαγμα τον τερματισμό των επιθέσεων σε πλοία, αν και οι Χούθι δήλωσαν ότι η συμφωνία δεν περιλάμβανε το Ισραήλ.

Κορυφαίες ενώσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως το International Chamber of Shipping και η BIMCO, καταδίκασαν τη φονική επίθεση και ζήτησαν ενισχυμένη ναυτική ασφάλεια στην περιοχή μέσω κοινής δήλωσης την Τετάρτη.

«Αυτά τα πλοία δέχτηκαν επίθεση με απάνθρωπη περιφρόνηση για τη ζωή αθώων πολιτών ναυτικών», ανέφεραν. «Αυτή η τραγωδία υπογραμμίζει την ανάγκη οι χώρες να διατηρήσουν ισχυρή στήριξη για την προστασία της ναυσιπλοΐας και των ζωτικών θαλάσσιων οδών», συμπλήρωσαν.

Τα Eternity C και Magic Seas έφεραν σημαία Λιβερίας και διαχειρίζονταν από ελληνικές εταιρείες. Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων ναυτιλίας, ορισμένα αδελφά πλοία στους στόλους τους είχαν προσεγγίσει ισραηλινούς λιμένες τον τελευταίο χρόνο.

«Θα συνεχίσουμε να αναζητούμε τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος μέχρι την τελευταία ακτίνα φωτός», δήλωσε εκπρόσωπος της ελληνικής εταιρείας διαχείρισης ναυτιλιακού κινδύνου Diaplous.

Η ναυτική αποστολή Aspides της ΕΕ, που προστατεύει τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή της ότι έξι άνθρωποι ανασύρθηκαν από τη θάλασσα.

Η Ερυθρά Θάλασσα, που εκτείνεται κατά μήκος της ακτής της Υεμένης, αποτελεί εδώ και καιρό κρίσιμο δίαυλο για το πετρέλαιο και τα εμπορεύματα του κόσμου, αλλά η κυκλοφορία έχει μειωθεί αισθητά από τότε που άρχισαν οι επιθέσεις των Χούθι.

Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence, στις 8 Ιουλίου ο αριθμός των ημερήσιων διελεύσεων μέσω του στενού Bab al-Mandab, στη νότια άκρη της Ερυθράς Θάλασσας και πύλη προς τον Κόλπο του Άντεν, ήταν 30 πλοία, από 34 στις 6 Ιουλίου και 43 την 1η Ιουλίου.

Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν την Τετάρτη, παραμένοντας στα υψηλότερα επίπεδα από τις 23 Ιουνίου, επίσης λόγω των πρόσφατων επιθέσεων σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Πολλαπλές επιθέσεις

Το Eternity C δέχτηκε την πρώτη επίθεση το απόγευμα της Δευτέρας με θαλάσσια drones και ρουκετοβόλα που εκτοξεύτηκαν από ταχύπλοα, σύμφωνα με πηγές ναυτικής ασφάλειας. Οι σωσίβιες λέμβοι καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια της επιδρομής. Μέχρι το πρωί της Τρίτης το πλοίο είχε παρασυρθεί ακυβέρνητο και παρουσίαζε κλίση.

Δύο πηγές ασφαλείας δήλωσαν στο Reuters ότι το πλοίο δέχτηκε εκ νέου επίθεση με θαλάσσια drones την Τρίτη, αναγκάζοντας το πλήρωμα και τους ένοπλους φρουρούς να το εγκαταλείψουν. Οι Χούθι παρέμειναν με το πλοίο έως τις πρώτες ώρες της Τετάρτης, ανέφερε μία από τις πηγές. Στην περιοχή υπήρχαν ταχύπλοα κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων διάσωσης.

Το πλήρωμα αποτελούνταν από 21 Φιλιππινέζους και έναν Ρώσο. Τρεις ένοπλοι φρουροί επέβαιναν επίσης στο πλοίο, ανάμεσά τους ένας Έλληνας και ένας Ινδός, που ήταν μεταξύ των διασωθέντων.

Η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, Cosmoship Management, δεν έχει απαντήσει σε αιτήματα για επιβεβαίωση θυμάτων ή τραυματισμών. Αν επιβεβαιωθούν, οι τέσσερις αναφερόμενοι θάνατοι θα είναι οι πρώτοι από επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από τον Ιούνιο του 2024.

Η Ελλάδα βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Σαουδική Αραβία, έναν βασικό παίκτη στην περιοχή, για το τελευταίο περιστατικό, σύμφωνα με πηγές.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων