Αγροτικές Ειδήσεις: Η παγκόσμια αγορά αυγών αναμένεται να αναπτυχθεί
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση RaboResearch της Rabobank, η παγκόσμια αγορά αυγών αναμένεται να αναπτυχθεί σταθερά, λόγω της αύξησης των εισοδημάτων και της αλλαγής των προτιμήσεων των καταναλωτών. Η ανάλυση προβλέπει σταθερό ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 2%, με αποκορύφωμα την αύξηση κατά 22% έως το 2035.
Η RaboResearch της Rabobank προβλέπει ότι τα αυγά θα συνεχίσουν να διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων πηγών πρωτεϊνών τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την έκθεση, το 90% της επέκτασης θα πραγματοποιηθεί σε αναδυόμενες περιοχές όπως η Ασία, η Αφρική και η Λατινική Αμερική.
Σχήμα 1 – Παράγοντες ανάπτυξης ανά περιοχή – η αύξηση του πληθυσμού εξακολουθεί να είναι σημαντική στην Αφρική και την Ασία 2025-2035 (πρόβλεψη)
Αντίθετα, η ανάπτυξη σε ανεπτυγμένες οικονομίες όπως η ΕΕ, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα θα είναι αργή λόγω της μείωσης του πληθυσμού (Σχήμα 1).
Η έκθεση αναφέρει ότι οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν την ανάπτυξη είναι οι εξής:
* Αύξηση του εισοδήματος και προσιτότητα
* Προτιμήσεις των καταναλωτών
* Διαθεσιμότητα
* Αύξηση του πληθυσμού
* Μάρκετινγκ και ανάπτυξη προϊόντων
Τις τελευταίες 3 δεκαετίες, η παγκόσμια αγορά αυγών έχει υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος και η ανάπτυξη αναμένεται να συνεχιστεί κατά 20% την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, αυτή η ανάπτυξη δεν είναι ομοιόμορφη. Μεταξύ 2015 και 2025, πάνω από το 90% της αύξησης της κατανάλωσης αυγών σημειώθηκε στις αναδυόμενες αγορές, με την Κίνα να αντιπροσωπεύει το 35% και την υπόλοιπη Ασία το 40%. Η Λατινική Αμερική αντιπροσώπευε περίπου το 15% της παγκόσμιας ανάπτυξης.
Η ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές με υψηλότερα εισοδήματα, όπως η Κίνα, τμήματα της Μέσης Ανατολής και η Λατινική Αμερική, θα είναι πιο αργή, ενώ η Νότια και Νοτιοανατολική Ασία, η Λατινική Αμερική και, όλο και περισσότερο, η Αφρική, θα οδηγήσουν το κύμα της επέκτασης.
Ενώ τα αυξανόμενα επίπεδα εισοδήματος παραμένουν βασικός παράγοντας για την κατανάλωση αυγών, δεν είναι ο μόνος παράγοντας που διαμορφώνει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Οι προσπάθειες μάρκετινγκ, η καινοτομία των προϊόντων και η διαθεσιμότητα παίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο.
Στις χώρες με χαμηλό εισόδημα, τα αυγά είναι συχνά η πιο προσιτή πηγή πρωτεϊνών και συνήθως η πρώτη που αγοράζουν. Η διαθεσιμότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική στις αγροτικές περιοχές, όπου η εκτροφή πουλερικών σε αυλές είναι συνηθισμένη και τα αυγά πωλούνται συνήθως απευθείας από τα αγροκτήματα ή στις λαϊκές αγορές.
Αρκετές παγκόσμιες τάσεις αναμένεται να επηρεάσουν τα πρότυπα κατανάλωσης αυγών:
Νέοι σε αναδυόμενες περιοχές: Μέχρι το 2035, πάνω από το 75% των καταναλωτών σε αναδυόμενες περιοχές θα είναι ηλικίας μεταξύ 15 και 34 ετών, αντιπροσωπεύοντας ένα δυναμικό και επιρροή τμήμα της μελλοντικής ζήτησης.
Ευεξία: Το ενδιαφέρον για δαπάνες που σχετίζονται με την ευεξία είναι 3 φορές υψηλότερο στις προηγμένες οικονομίες. Ωστόσο, οι ανάγκες ευεξίας ποικίλλουν μεταξύ των γενεών (baby boomers, Gen Z και Gen X).
Ευαισθητοποίηση για τη βιωσιμότητα: Οι νεότεροι καταναλωτές εστιάζουν όλο και περισσότερο στη βιωσιμότητα, αν και η προθυμία να πληρώσουν υψηλότερη τιμή για βιώσιμα προϊόντα έχει μειωθεί.
Αυτές οι μεγάλες τάσεις παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες για τους παραγωγούς να καινοτομήσουν, να αναπτύξουν νέα προϊόντα και να στοχεύσουν στρατηγικά τα εξελισσόμενα τμήματα των καταναλωτών.
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί θα είναι η απόφαση για το πώς και πού θα παράγουν, ειδικά καθώς η διαθεσιμότητα των πόρων, η βιωσιμότητα και οι γεωπολιτικές εντάσεις γίνονται όλο και πιο πιεστικές.
Στις χώρες με χαμηλό εισόδημα, τα αυγά είναι συχνά η πιο προσιτή πηγή πρωτεϊνών και συνήθως η πρώτη που αγοράζουν. Η διαθεσιμότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική στις αγροτικές περιοχές, όπου η εκτροφή πουλερικών σε αυλές είναι συνηθισμένη και τα αυγά πωλούνται συνήθως απευθείας από τα αγροκτήματα ή στις λαϊκές αγορές.
Με το 90% της μελλοντικής ανάπτυξης να αναμένεται στις αναδυόμενες αγορές, οι παραγωγοί πρέπει να διαχειριστούν τους περιορισμένους παγκόσμιους πόρους και τη συρρίκνωση της γεωργικής γης. Πολλές ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Ασία, αντιμετωπίζουν σημαντικούς περιορισμούς στην καλλιεργήσιμη γη σε σχέση με το μέγεθος του πληθυσμού τους, θέση
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




