ΑΑΔΕ: Απλουστεύονται οι διαδικασίες Μητρώου για πολίτες και επιχειρήσεις

ΑΑΔΕ: Απλουστεύονται οι διαδικασίες Μητρώου για πολίτες και επιχειρήσεις


Σε ένα σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού και απλοποίησης των διαδικασιών του Φορολογικού Μητρώου προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας και της φορολογικής συμμόρφωσης.

Με την απόφαση Α.1181/2025 του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, θεσπίζεται ένα ενιαίο και σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που κωδικοποιεί όλες τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο Φορολογικό Μητρώο από το 2014 έως σήμερα. Πρόκειται, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, για κομβική μεταρρύθμιση που απλοποιεί ουσιαστικά τις διαδικασίες απόδοσης και διαχείρισης του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), όπως η έναρξη, η διακοπή και οι μεταβολές δραστηριότητας.

Τι αλλάζει με τη νέα απόφαση

Μεταξύ των βασικών καινοτομιών που εισάγει η απόφαση περιλαμβάνονται:

  • Αδρανοποίηση επιχειρήσεων: Η ΑΑΔΕ αποκτά τη δυνατότητα, με κεντρικές και οίκοθεν διαδικασίες, να θέτει ΑΦΜ σε μη ενεργή κατάσταση, προκειμένου να εκκαθαρίζεται το Φορολογικό Μητρώο από λανθασμένες ή ανενεργές εγγραφές.
  • Απλούστευση διαδικασιών για συγγενείς και κληρονόμους: Πλέον, η καταχώρηση εγγύτερων συγγενών ή κληρονόμων στο Φορολογικό Μητρώο γίνεται με την υποβολή του εντύπου Δ210 και των απαραίτητων δικαιολογητικών από οποιονδήποτε εξ αυτών, χωρίς να απαιτείται η ρητή συγκατάθεση των υπολοίπων μέσω υπεύθυνων δηλώσεων.

Ψηφιακές βελτιώσεις και διαλειτουργικότητα

Λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες της οικονομικής δραστηριότητας, η απόφαση εισάγει επιπλέον σημαντικές βελτιώσεις, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και σύγχρονες τεχνολογίες.

Ειδικότερα προβλέπεται:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • η ενίσχυση της διαλειτουργικότητας του Φορολογικού Μητρώου με τα μητρώα άλλων δημόσιων φορέων
  • η αξιοποίηση του Προσωπικού Αριθμού για την ταυτοποίηση φυσικών προσώπων, σύμφωνα με το ΠΔ 40/2025

Πού μπορούν να απευθύνονται οι φορολογούμενοι

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, οι πολίτες και οι επιχειρήσεις μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ my1521:

  • Τηλεφωνικά στο 1521 (χωρίς χρέωση), εργάσιμες ημέρες από 07:00 έως 20:00
  • Ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, επιλέγοντας την κατηγορία «Θέματα Μητρώου»

Η νέα ρύθμιση σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα προς μια πιο απλή, γρήγορη και ψηφιακή φορολογική διοίκηση, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας ουσιαστικά την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων.

*Φωτογραφία αρχείου

Δείτε επίσης:

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων