Αίμα στην άσφαλτο: Σε λειτουργία ψηφιακός χάρτης με τα σημεία όπου γίνονται τα περισσότερα τροχαία
Σε πραγματικό χρόνο θα μπορούν, πλέον, να ενημερώνονται πολίτες της χώρας για το ποιοι είναι οι δρόμοι όπου γίνονται τα περισσότερα τροχαία, χάρη στον νέο «ψηφιακό χάρτη», ο οποίος είναι διαθέσιμος στην πλατφόρμα gov.gr.
Ο «Χάρτης Τροχαίων Συγκρούσεων» αποτελεί ένα διαδραστικό ψηφιακό εργαλείο, το οποίο επιτρέπει στους πολίτες να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τα σημεία όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη συχνότητα τροχαίων. Απεικονίζει με χρωματική κλίμακα (πορτοκαλί και κόκκινο) τις πιο επικίνδυνες περιοχές του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα, με ιδιαίτερη έμφαση στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Στόχος του εργαλείου είναι η πρόληψη των ατυχημάτων και η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Η τεχνολογία μπορεί να σώσει ζωές
Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Άρης Ζωγράφος, ο συγκεκριμένος χάρτης δεν αναφέρεται απλώς σε «ατυχήματα», αλλά σε συγκρούσεις, ώστε να αποδίδεται με μεγαλύτερη ακρίβεια η πραγματικότητα και να κατανοούνται καλύτερα τα αίτια. Όπως υπογράμμισε, «η οδική δεξιότητα δεν είναι σταθερή – επηρεάζεται από το περιβάλλον και τις υποδομές».
Πολλά περιστατικά, πρόσθεσε, σχετίζονται με ανεπαρκή σήμανση, περιορισμένη ορατότητα και φθαρμένες διαβάσεις. «Η τεχνολογία μπορεί να σώσει ζωές, αρκεί να συνοδεύεται από σεβασμό στους κανόνες και ενσυναίσθηση στον δρόμο», κατέληξε ο κ. Ζωγράφος.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Αττικής, κ. Αβέρωφ, επισήμανε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας –ο οδηγός, ο πεζός ή ο αναβάτης– παραμένει η κύρια αιτία των περισσότερων τροχαίων δυστυχημάτων. Παράλληλα, ανέφερε ότι η Περιφέρεια προχωρά σε συντήρηση του οδικού δικτύου και των φωτεινών σηματοδοτών, ενώ σημείωσε πως το 2025 καταγράφηκε μείωση 17% στα θανατηφόρα τροχαία σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα δεδομένα του χάρτη προέρχονται από επίσημες βάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας και των αρμόδιων υπουργείων, τα οποία ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σκοπός της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι να ενισχυθεί η ενημέρωση των πολιτών, να βελτιωθούν οι υποδομές και τελικά να μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων συγκρούσεων στη χώρα.
- Δείτε το ρεπορτάζ:
Δείτε επίσης:
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



