Έτσι ξεφτιλίζει η Ρωσία τους Ευρωπαίους ολετήρες: Η κίνηση ματ με το πετρέλαιο

Ένα αποκαλυπτικό διάγραμμα δείχνει πώς η Ρωσία «αντάλλαξε» την ΕΕ με την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία ως κορυφαίους της αγοραστές ενέργειας και ταυτόχρονα, πώς έπιασε κορόιδο τους Ευρωπαίους «φωστήρες» οι οποίοι «γαβγίζουν» με τις κυρώσεις, αλλά δεν δαγκώνουν.
Η Μόσχα κατάφερε να διατηρήσει σημαντικά υψηλό επίπεδο εξαγωγών μετατοπίζοντας μέρος της ζήτησης σε άλλες χώρες. Για να αντιμετωπίσει τις κυρώσεις, χρησιμοποιεί εκπτώσεις, νέες αγορές και αλλαγές στη διαδρομή μεταφοράς (και τον «σκιώδη στόλο» της φυσικά).
Η πρόσφατη συλλογική εκτίμηση στην ΕΕ είναι ότι αυτός ο «σκιώδης στόλος» της Ρωσίας περιλαμβάνει 600 έως 1.000 πλοία. Τα δεξαμενόπλοια αυτά συνήθως έχουν αδιαφανή ιδιοκτησία και ασφάλιση και συχνά είναι άνω των 20 ετών.
Σύμφωνα με το statista.com, από τις 24/2/2022 (την ημερομηνία εισβολής στην Ουκρανία) ως τις 7/6/2025, τα έσοδα από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων ανέρχονταν για τη Ρωσία συνολικά στα 889,62 δισεκατομμύρια ευρώ.
Find more statistics at Statista
Η κίνηση ματ με το ρωσικό πετρέλαιο
Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των ρωσικών εσόδων από τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων προήλθε από τις πωλήσεις πετρελαίου, φτάνοντας στα 610,34 δισεκατομμύρια ευρώ (στοιχεία μέχρι τις 7 Ιουνίου 2025).
Το κόλπο; Οι κόμβοι διύλισης.
Τα διυλιστήρια σε Ινδία (κυρίως) και Τουρκία μετατρέπουν το αργό σε προϊόντα όπως ντίζελ, βενζίνη, αεροπορικά καύσιμα και αυτά στη συνέχεια μεταπωλούνται στην Ευρώπη, όπου πλέον δεν θεωρούνται «ρωσικά» αλλά «ινδικά» ή «τουρκικά» (άρα δεν υπόκεινται και σε κυρώσεις), με ένα υψηλότατο περιθώριο κέρδους!
Έτσι, η ΕΕ μπορεί να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της και να εισάγει σημαντικές ποσότητες προϊόντων, που στην πράξη βασίζονται σε ρωσικό αργό, αλλά τυπικά δεν παραβιάζουν το εμπάργκο.
Συνεπώς:
- Η Ρωσία διατηρεί έσοδα από πετρέλαιο, παρά τις κυρώσεις.
- Ινδία και Τουρκία κερδίζουν από την ανατίμηση προϊόντων και την «μεταπώληση» στην Ευρώπη.
Το διά ταύτα
Η Ρωσία συνεχίζει να κερδίζει από το πετρέλαιο, απλώς μέσω «ενδιάμεσων» χωρών που δεν… εξερεθίζουν τους χαρτογιακάδες των Βρυξελλών και με αυτόν τον τρόπο, τα κράτη της ΕΕ πληρώνουν περισσότερα για το «προνόμιο» να… προσποιούνται ότι τα χέρια τους είναι καθαρά.
Ρωσία: Στοιχεία των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων
Το διάγραμμα από το Visual Capitalist το οποίο είναι βασισμένο σε δεδομένα της CREA, δείχνει με ακρίβεια τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων της Ρωσίας που μετατοπίζονται από την ΕΕ στην Κίνα (607.000 τόνοι ημερησίως), την Ινδία (345.000) και την Τουρκία (240.000) από τον Μάρτιο του 2025.
Πηγή φωτογραφίας: https://x.com/27khv
Μάλιστα, στοιχεία του Ιουλίου 2025 επιβεβαιώνουν ότι στην Κίνα πάει το 47% των εξαγωγών ρωσικού αργού πετρελαίου, στην Ινδία το 38% και στην Τουρκία το 6%.
Σε ότι αφορά τα στοιχεία του Αυγούστου 2025, αυτά δείχνουν ότι η ΕΕ ήταν ο τέταρτος μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικών ορυκτών καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας το 8% (1,2 δισ. ευρώ) των εσόδων της Ρωσίας από τις εξαγωγές από τους πέντε κορυφαίους εισαγωγείς.
Η πλειονότητα των εισαγωγών, 66% (773 εκατ. ευρώ), αφορούσε ΥΦΑ και φυσικό αέριο αγωγών, ακολουθούμενο από αργό πετρέλαιο με 32% (379 εκατ. ευρώ).
Πηγή: https://energyandcleanair.org/ Πίσσα και πούπουλα
Πηγές όπως το Reuters και η CREA επιβεβαιώνουν ότι το ρωσικό πετρέλαιο διυλίζεται σε Ινδία/Τουρκία και επανεξάγεται στην ΕΕ, προσθέτοντας κόστος μέσω μεσαζόντων, αν και οι νέες κυρώσεις της ΕΕ στοχεύουν στον περιορισμό αυτού από το 2026.
Μέχρι τότε… πληρώνετε κορόιδα Ευρωπαίοι, όσο οι πολεμοχαρείς ολετήρες ηγετίσκοι φαντασιώνονται τον Βλαντιμίρ Πούτιν καλυμμένο με πίσσα και πούπουλα και «λουσμένο» με το πετρέλαιο που δεν είναι ρωσικό, αλλά είναι από τη Ρωσία…
Δείτε επίσης:
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.