AI στο μετρό: Οι «έξυπνες κάμερες» θα πιάνουν τους τζαμπατζήδες στα πράσα

AI στο μετρό: Οι «έξυπνες κάμερες» θα πιάνουν τους τζαμπατζήδες στα πράσα


Στη «μάχη» κατά της εισιτηριοδιαφυγής μπαίνει πλέον και η τεχνητή νοημοσύνη. Η ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ) υιοθετεί ένα πρωτοποριακό σύστημα καμερών AI που θα εντοπίζει όσους περνούν τις πύλες χωρίς εισιτήριο και θα καταγράφει με ακρίβεια το μέγεθος του προβλήματος.

Το πιλοτικό έργο, που υλοποιείται σε συνεργασία με την εταιρεία ATCOM, θα ξεκινήσει από τον σταθμό «Ακρόπολη». Οι «έξυπνες» κάμερες θα καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο πόσοι επιβάτες περνούν παράνομα, πότε και υπό ποιες συνθήκες, προσφέροντας πολύτιμα στοιχεία για την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής.

Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Οι κάμερες AI θα τοποθετηθούν στις πύλες και τα επικυρωτικά μηχανήματα, αναγνωρίζοντας περιπτώσεις παράνομης διέλευσης.

Η συλλογή των δεδομένων θα είναι ανώνυμη και συμβατή με τον GDPR, ενώ θα περιλαμβάνει στατιστικά όπως:

  • Ώρες αιχμής,
  • Αριθμό παραβιάσεων,
  • Είδος περιστατικού,
  • Κίνηση επιβατών στον σταθμό.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 30.000 ευρώ, με προοπτική να επεκταθεί σε όλο το δίκτυο, αν αποδειχθεί αποτελεσματικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣΤεχνητή νοημοσύνη σε ρόλο… ελεγκτή

Σύμφωνα με στελέχη της ΣΤΑΣΥ, το νέο σύστημα υπολογιστικής όρασης θα επιτρέψει ακριβέστερη χαρτογράφηση του προβλήματος, ώστε να ληφθούν στοχευμένα μέτρα. «Θέλουμε να δούμε στην πράξη πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα, για να προσαρμόσουμε ανάλογα τους ελέγχους», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Το AI θα βοηθήσει επίσης στην καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού, μειώνοντας την ανάγκη για μαζικούς, «τυφλούς» ελέγχους και ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα.

Τι αλλάζει για τους επιβάτες

Η ΣΤΑΣΥ διαβεβαιώνει ότι δεν θα γίνεται αναγνώριση προσώπων, καθώς όλα τα δεδομένα θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για στατιστική ανάλυση.

Αν το πρόγραμμα στεφθεί με επιτυχία, μέσα στο 2025 αναμένεται η επέκτασή του σε όλο το δίκτυο του Μετρό και του ΗΣΑΠ.

Δείτε επίσης:

Μέχρι το 2030 η Πληροφορική θα λειτουργεί μόνο με AI – Το «κρυφό κόστος»

Μετρό Αθήνας: Αλλάζουν 32 χλμ σιδηροτροχιών – Ποιοι σταθμοί θα κλείνουν νωρίτερα

Κάμερες σε λεωφορεία: «Σκάνε» οι πρώτες κλήσεις για αυτοκίνητα σε λεωφορειολωρίδες

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων