Ωριμάζει με νέα όψη η best seller σειρά τρακτέρ Massey Ferguson 5M – Profi

Ωριμάζει με νέα όψη η best seller σειρά τρακτέρ Massey Ferguson 5M - Profi


Αν ρωτούσε κάποιος ποιο είναι το καλύτερο σε πωλήσεις τρακτέρ που έχει βγει από το εργοστάσιο της Massey στο Beauvais, η πρώτη σκέψη πολλών θα ήταν µάλλον το 5S135 ή το πολυεργαλείο 7S180. Η σωστή απάντηση ωστόσο είναι -τουλάχιστον για το 2024- το 5711 µε 2.000 µοντέλα να αποχωρούν από το εργοστάσιο. Πλέον έχει ένα νέο διάδοχο, το 5M.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το profi Νοεμβρίου

Αν κάτι δουλεύει καλά γιατί να το αλλάξεις; Αυτή ήταν ανέκαθεν η φιλοσοφία της Massey Ferguson και την ακολουθεί πιστά και για τα νέα 5Μ που διαδέχονται τα 5700. Τα πέντε µοντέλα αντικαθίστανται τώρα από έξι µε µια επιπλέον επιλογή µε έξτρα ιπποδύναµη, ενώ η «παλιά καραβάνα», ήτοι το κιβώτιο Dyna-4 επεκτείνεται σε περισσότερα µοντέλα.

Μερικοί ενδεχοµένως να θυµούνται ότι αυτά ξεκίνησαν ως η «παγκόσµια» σειρά της εταιρείας, αποτελούµενη από απλά τρακτέρ που µπορούσαν να παραχθούν από τα εργοστάσια της Massey Ferguson στην Κίνα, τη Νότια Αµερική και την Κίνα, προκειµένου να έχει απήχηση σε αγορές που ήθελαν ακριβώς αυτό: ένα απλοϊκό τρακτέρ. Με την πάροδο του χρόνου η σειρά εξελίχθηκε µε το κιβώτιο 12×12 ταχυτήτων να συµπληρώνεται από το Dyna-4, µόνο όµως σε συγκεκριµένα µοντέλα. Ένα από αυτά ήταν το 5711, ενώ τα 5712 και 5713 είχαν µόνο το βασικό λεβιέ για αλλαγή ταχυτήτων.

Φρέσκα (τρόπον τινά)

Ερχόµενοι στο σήµερα, τα καινούργια τρακτέρ 5M θα χρησιµοποιούν το powershift κιβώτιο ταχυτήτων σε όλο το εύρος τους. Αυτή η επιλογή µετάδοσης σηµαίνει ότι µπορούν να χωριστούν στη µέση: τα µοντέλα µε µεταξόνιο 2,43 µέτρων 5M95, 5Μ105, 5Μ115 και τα 5Μ125, 5Μ135, 5Μ145 µε τα µεγαλύτερο µεταξόνιο 2,62 µέτρων.

Αυτά τα τρία µεγαλύτερα µοντέλα είναι που βρίσκονται στο επίκεντρο της δοκιµής µας, αλλά όλα τα τρακτέρ της σειράς διακατέχονται από το νέο σχεδιασµό της Massey Ferguson µε το µαύρο πλαίσιο της καµπίνας να αντικαθίσταται από ασηµένιο.Παρότι οι προδιαγραφές του 5M έχουν αναβαθµιστεί, αν µπει κανείς σε ένα µοντέλο αντίστοιχης ισχύος όπως το 5S θα δει ότι υπάρχουν χαρακτηριστικές διαφορές στο σχεδιασµό τους.

Τα κορυφαία χαρακτηριστικά

Ξεκινώντας από το µπροστινό µέρος, τα 5Μ διατηρούν τον µπροστινό άξονα Dina-Spicer, αλλά προς το παρόν δεν έχει προστεθεί µπροστινή ανάρτηση για τα τρακτέρ µε ταχύτητα 40 χλµ./ώρα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 4-κύλινδρος κινητήρας 4,4 λίτρων AgcoPower που παρασκευάζεται στη Φινλανδία και διαθέτει φίλτρα µετεπεξεργασίας καυσαερίων DPF και SCR. Το πιο ισχυρό 5145 χωράει περισσότερο πετρέλαιο για να κερδίσει την έξτρα ιπποδύναµη. Όπως προαναφέρθηκε, αυτά διαθέτουν το αποδεδειγµένης αξίας κιβώτιο Dyna-4 µε δυνατότητες ροµποτικής αλλαγής των τεσσάρων σειρών ταχύτητας και τα 4 στάδια powershift που προσφέρουν 16 ταχύτητες προς κάθε κατεύθυνση. Αρκετά χρήσιµο χαρακτηριστικό για ένα τρακτέρ που κατά πάσα πιθανότητα προορίζεται για χρήση µε φορτωτή είναι η λειτουργία brake-to-clutch, η οποία παρέχεται ως επιλογή. Οµοίως, η υδραυλική απόδοση 58 λιτ./λεπτό της αντλίας ταχυτήτων της τυπικής διαρρύθµισης µπορεί να ενισχυθεί µε µια µονάδα σε σειρά φτάνοντας στα 100 λιτ./λεπτό Αυτή η δεύτερη µονάδα µπορεί να απενεργοποιηθεί µέσω ενός διακόπτη rocker, όπου δεν χρειάζεται η πλήρης παροχή προκειµένου οι χειριστές να µπορούν να χειριστούν µε µεγαλύτερη ακρίβεια τον φόρτο.

Στη θέση του οδηγού

Είχαµε την ευκαιρία να δοκιµάσουµε τα δύο πιο ισχυρά µοντέλα, τα 135 και 145 κατά τη διάρκεια εργασιών άροσης. Αυτό που µας εντυπωσίασε πραγµατικά είναι ότι το 5M135 µπορούσε να ρυµουλκήσει έναν αναρτηµένο καλλιεργητή Horsh Terrano 3 µέτρων σε απότοµες πλαγιές. Με τη µετάδοση ρυθµισµένη στη λειτουργία αυτόµατων αλλαγών, το κιβώτιο Dyna-4 µπορούσε µε ευκολία να κινείται µεταξύ των σχέσεων ταχύτητας. Στις ανηφόρες είναι που ο τετρακύλινδρος κινητήρας µπορούσε να φτάσει τη µέγιστη ροπή 1.500 σ.α.λ. και να κρατηθεί εκεί. Ήταν κάτι το εντυπωσιακό για ένα σχετικά ελαφρύ τρακτέρ που πραγµατοποιούσε εφαρµογές που συνήθως δεν προορίζονται για ελκυστήρες αυτής της κατηγορίας.

Σύνοψη

Υπάρχουν διαφορές µεταξύ των 5M και των πιο premium 5S, αλλά η πιο οικονοµική σειρά της Massey Ferguson ωριµάζει µε µια νέα όψη και µε το κιβώτιο Dyna-4 να αποκτά ακόµα περισσότερη ισχύ αναµένεται να κατακτήσει τις «καρδιές» των χειριστών. Χαρακτηριστικά όπως οι διακόπτες και τα συστήµατα ελέγχου του πίσω συνδέσµου έχουν πολλά να προσφέρουν, και ο κινητήρας απέδειξε ότι µπορούσε να προσφέρει σηµαντική ισχύ όποτε χρειαζόταν.

Τα τρακτέρ MF διαθέτει στην ελληνική αγορά ο Όµιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη  (τηλ. 210/3483300) 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων