Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποκτούν στρατηγικό μερίδιο στο λιανεμπόριο της ΕΕ

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποκτούν στρατηγικό μερίδιο στο λιανεμπόριο της ΕΕ


Σύμφωνα με την NielsenIQ, οι πωλήσεις ιδιωτικών ετικετών σε 17 ευρωπαϊκές αγορές έφτασαν στο εντυπωσιακό ποσό των 352 δισ. ευρώ το 2024, σημειώνοντας αύξηση 0,11 ποσοστιαίων μονάδων στο μερίδιο αγοράς από το 2023. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ιδιωτικές ετικέτες συνέβαλαν σε πάνω από 75% της συνολικής αύξησης των πωλήσεων. Όλες οι ενδείξεις υποδηλώνουν ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί.

Γιατί οι Ιδιωτικές Ετικέτες κυριαρχούν

  1. Εμπιστοσύνη Καταναλωτών: Η αντίληψη για τις ιδιωτικές ετικέτες έχει μεταμορφωθεί. Οι καταναλωτές θεωρούν πλέον τις ιδιωτικές ετικέτες ως προϊόντα που προσφέρουν συναρπαστική αξία χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα. Στην πραγματικότητα, το 40% των παγκόσμιων καταναλωτών λένε ότι θα πλήρωναν ακόμη και υψηλότερες τιμές για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εάν τα αντιλαμβάνονταν ως ανώτερης ποιότητας. Είναι σαφές: οι ιδιωτικές ετικέτες χτίζουν τη δική τους αξία επωνυμίας.
  2. Ασπίδα Πληθωρισμού: Για τους λιανοπωλητές, οι ιδιωτικές ετικέτες προσφέρουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους, σε σύγκριση με τις εθνικές μάρκες, επιτρέποντάς τους να απορροφήσουν ορισμένες αυξήσεις κόστους, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν μια ανταγωνιστική τιμή για τον καταναλωτή. Αυτό το διπλό όφελος τις καθιστά ένα ισχυρό εργαλείο για την πλοήγηση σε απαιτητικά οικονομικά περιβάλλοντα.
  3. Στρατηγική Διαφοροποίηση: Εκπτωτικές αλυσίδες όπως η Aldi και η Lidl έχουν κερδίσει σταθερά μερίδιο αγοράς, χάρη, εν μέρει, στα ισχυρά προγράμματα ιδιωτικής ετικέτας τους – αλλά δεν πρόκειται μόνο για την τιμή. Λιανέμποροι όπως η ισπανική Mercadona έχουν επενδύσει σημαντικά στην καινοτομία των ιδιωτικών εμπορικών σημάτων, χρησιμοποιώντας βρόχους ανατροφοδότησης πελατών για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Η πορεία προς τα εμπρός

Για τους ευρωπαίους λιανοπωλητές παντοπωλείων, η πλήρης αξιοποίηση αυτής της χρυσής ευκαιρίας απαιτεί τα εξής:

  • Εξελιγμένες στρατηγικές τιμολόγησης: Αξιοποίηση προηγμένων αναλυτικών στοιχείων και εργαλείων βελτιστοποίησης τιμών με τεχνητή νοημοσύνη για τη μεγιστοποίηση των περιθωρίων κέρδους, διατηρώντας παράλληλα την αντίληψη των τιμών και την ανταγωνιστικότητα έναντι τόσο των εθνικών εμπορικών σημάτων όσο και των εκπτωτικών εταιρειών.
  • Επένδυση στην ποιότητα και την καινοτομία: Επένδυση στην ανάπτυξη προϊόντων, την ποιότητα και τις ελκυστικές συσκευασίες, για την αναβάθμιση της αντίληψης των ιδιωτικών ετικετών ως «ιδιωτικών εμπορικών σημάτων».
  • Διαχείριση κατηγοριών βάσει δεδομένων: Χρήση δεδομένων πωλήσεων και καταναλωτών για την κατανόηση της αγοραστικής συμπεριφοράς και τον εντοπισμό του βέλτιστου συνδυασμού προσφορών ιδιωτικών ετικετών και εθνικών εμπορικών σημάτων σε κάθε κατηγορία.
  • Αποτελεσματικό μάρκετινγκ: Σαφής διατύπωση της αξίας των ιδιωτικών ετικετών, είτε μέσω ανώτερης ποιότητας σε δίκαιη τιμή, συγκεκριμένων χαρακτηριστικών υγείας ή διαπιστευτηρίων βιωσιμότητας.

 

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων