Σε ταραγμένα νερά λόγω μεγάλων όγκων η διεθνής αγορά αβοκάντο – Fresher

Η κατανάλωση ήταν υψηλή στην αρχή της σεζόν του 2025, αλλά «το Περού επέστρεψε με μεγάλους όγκους φέτος, 33% περισσότερους από ό,τι κατά την προηγούμενη σεζόν. Οι άλλες προελεύσεις που υπήρχαν το καλοκαίρι, όπως η Νότια Αφρική και η Κένυα, έχουν επίσης προστεθεί στον συνολικό όγκο. Όσον αφορά τις τιμές, βρισκόμαστε λίγο πολύ στην ίδια κατάσταση με πριν από δύο χρόνια, επομένως δυσκολευόμαστε να ταιριάξουμε τις περσινές τιμές. Η κατανάλωση στη Γαλλία ήταν αρκετά καλή τον Ιούνιο, αλλά μειώθηκε απότομα από τα μέσα Ιουλίου και μετά, καθώς οι άνθρωποι πήγαν διακοπές. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν ξανά στα τέλη Αυγούστου, αλλά η αγορά δεν έχει καταφέρει να ανακάμψει στις περσινές τιμές», εξηγεί ο François Bellivier, επικεφαλής ανάπτυξης στην Capexo.
Θεαματική ανάπτυξη κατανάλωσης στην Ιταλία
Παρόλο που η Γαλλία εξακολουθεί να είναι ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές αβοκάντο κατά κεφαλήν στην Ευρώπη, άλλες αγορές αναπτύσσονται έντονα. «Η ευρωπαϊκή αγορά βασιζόταν στο δίπολο μεταξύ Γαλλίας και Αγγλίας. Στη συνέχεια, η Γερμανία ήρθε στο προσκήνιο, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο καταναλωτή της Ευρώπης όσον αφορά τον συνολικό όγκο έως το 2024. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση στην Ισπανία και την Ιταλία αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Η Ιταλία σημειώνει τεράστια και πολύ γρήγορη πρόοδο, ακόμη και αν οι Ιταλοί καταναλωτές ξεκινούν πολύ χαμηλά όσον αφορά τα κιλά που καταναλώνονται κατά κεφαλήν. Η χώρα είναι βέβαιο ότι θα σημειώσει πρόοδο, αλλά αν συνεχίσει με αυτόν τον ρυθμό, θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει μια σημαντική αγορά, κάτι που θα βοηθούσε στην εξισορρόπηση της κατανομής των όγκων σε όλη την Ευρώπη».
Περίπλοκες ισορροπίες για τα προϊόντα από το Ισραήλ
Η εκστρατεία στο Περού θα ολοκληρωθεί στα μέσα Οκτωβρίου, ακολουθούμενη από τις μεσογειακές εκστρατείες. «Θα συνεχίσουμε με το Ισραήλ και το Μαρόκο, τα οποία θα φτάσουν πολύ νωρίς φέτος. Το Μαρόκο αναμένεται να φτάσει αμέσως μετά το Ισραήλ στα τέλη Οκτωβρίου/αρχές Νοεμβρίου, περισσότερο από ένα μήνα νωρίτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Αυτή η πρόωρη άφιξη οφείλεται στην έναρξη της παραγωγής σε νέους οπωρώνες και στη χρήση νέων τεχνικών καλλιέργειας. Αλλά ποια στάση θα λάβουν τα σούπερ μάρκετ απέναντι στο Ισραήλ; Οι καταναλωτές αρνήθηκαν να αγοράσουν μάνγκο από το Ισραήλ, επομένως τερματίζουμε την καμπάνια όσο καλύτερα μπορούμε. Μπορούμε επομένως να φανταστούμε ότι εάν τα σούπερ μάρκετ έχουν την ευκαιρία να προσφέρουν άλλες προελεύσεις όπως το Μαρόκο, η Ισπανία ή ακόμα και η Κολομβία και η Χιλή, που είναι επίσης παρούσες κατά τη χειμερινή περίοδο, μπορεί να αφήσουν στην άκρη το Ισραήλ. Η εμπορία της ισραηλινής προέλευσης είναι πιθανό να είναι πολύ περίπλοκη.» , λέει ο François Bellivier.
Πηγή: Freshplaza
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.