Εθνική Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών ( ΕΘΕΑΣ): Σε ολική καταστροφή οδηγούνται οι καλλιεργητές καρπουζιού καθώς έχουν παγώσει οι εξαγωγές του προϊόντος λόγω του αποκλεισμού των λιμανιών Πάτρας και Ηγουμενίτσας από την απεργία των ναυτεργατών

Με έγγραφό της προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η ΕΘΕΑΣ ζητά την άμεση επίλυση του προβλήματος που απειλεί με κατάρρευση την αγροτική παραγωγή και την τοπική οικονομία στις περιοχές Μεσσηνίας, Ηλείας και Αχαΐας. Ο κίνδυνος οικονομικής καταστροφής για τους καλλιεργητές καρπουζιού είναι τεράστιος, καθώς χιλιάδες τόνοι προϊόντων σαπίζουν στα χωράφια λόγω του αποκλεισμού των λιμανιών Πάτρας και Ηγουμενίτσας από την απεργία.
Η επιστολή:
«Αξιότιμοι Κύριοι
Η ΕΘΕΑΣ με την παρούσα επιστολή σας μεταφέρει την αγωνία των παραγωγών καρπουζιού της χώρας και ειδικότερα των περιφερειακών ενοτήτων: Μεσσηνίας, Ηλείας και Αχαΐας, όπου λόγω της αντιπαράθεσης πληρώματος καταστρωμάτων (ΠΕΝΕΝ) και πλοιοκτητών στα πλοία Αδριατικής, χιλιάδες παραγωγοί είναι αντιμέτωποι με το φάσμα της πτώχευσης πλέον. Τεράστιες ποσότητες που έγιναν με κόπο σαπίζουν στα χωράφια λόγω προβλημάτων στην απορρόφηση για εξαγωγή προς Ιταλία εξαιτίας της απεργίας, τις κρίσιμες αυτές ημέρες. Κρίσιμες διότι η άνοδος της θερμοκρασίας επιβάλει την συγκομιδή των καρπουζιών, που άρχισαν πλέον να σαπίζουν στα χωράφια και η αγορά της Ιταλίας και της υπόλοιπης Ευρώπης που έχει χτιστεί με μεγάλη προσπάθεια θα χαθεί, με ότι συνεπάγεται για τα επόμενα χρόνια.
Αυτό το δυσμενέστατο και καταστροφικό αποτέλεσμα προκύπτει από την επαναλαμβανόμενη απεργία των μελών της ΠΕΝΕΝ στα πλοία Αδριατικής. Το αποτέλεσμα αυτής είναι να μην πραγματοποιούνται τα δρομολόγια προς τα λιμάνια της Ιταλίας και κατά συνέπεια τα προϊόντα να μη μπορούν να περάσουν στις αγορές της Ευρώπης, οι οποίες την εποχή αυτή, τα ζητούν και είναι ελλειμματικές. Ειδικότερα, για το καρπούζι, που βρίσκεται στο μέγιστο της συγκομιδής του, πάνω από 1000 φορτηγά είναι εγκλωβισμένα με το προϊόν και περιμένουν εδώ και μια βδομάδα στο λιμάνι της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας ώστε να περάσουν στην Ιταλία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η κατάσταση αυτή, που βρίσκεται σε αδιέξοδο τη δεδομένη στιγμή, προκαλεί τεράστια οικονομική ζημιά, επιβαρύνοντας ιδιαίτερα τους παραγωγούς, ειδικότερα του καρπουζιού. Το προϊόν βρίσκεται στο αποκορύφωμα της παραγωγής του, με ημερήσια αξία που αγγίζει εκατομμύρια ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, τουλάχιστον 5.000.000 κιλά καρπούζι παραμένουν καθημερινά στα χωράφια, γεγονός που οδηγεί στην ποιοτική και οικονομική τους υποβάθμιση. Την ίδια ώρα, ενώ υπάρχουν παραγγελίες από ευρωπαϊκές αγορές, αυτές αδυνατούν να εκτελεστούν.
Αν υπολογίσουμε ότι η μέση τιμή του προϊόντος πριν την έναρξη της απεργίας ήταν περίπου στα 0,30 λεπτά ανά κιλό, προκύπτει ότι εισόδημα ύψους 1.5000.000 ευρώ ανά ημέρα σαπίζει στα χωράφια!! Το παραπάνω στοιχείο αποδεικνύει το μέγεθος της ζημίας που υφίστανται οι ίδιοι οι αγρότες και η τοπική οικονομία των περιοχών της Μεσσηνίας, της Ηλείας και της Αχαΐας. Παράλληλα, πλήγμα δέχεται και η εθνική οικονομία, λόγω της τεράστιας μείωσης στην εισροή συναλλάγματος.
Παρόλο που από το Πρωτοδικείο Πειραιά υπήρξε δικαστική απόφαση που δίνει διέξοδο στην τραγική κατάσταση των παραγωγών καρπουζιού, η κατάσταση παραμένει σε αδιέξοδο γιατί δεν φαίνεται να υπάρχει καμία βούληση από πλευράς απεργών, πλοιοκτητών και αρμόδιων από την πολιτεία για να ομαλοποιηθεί άμεσα η κατάσταση και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια.
Αναμένοντας την πρωτοβουλία σας για την επίλυση του θέματος βρισκόμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνηση και στοιχεία σας είναι αναγκαία.»
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.