Αφιερώματα: Πώς να γλιτώσετε από τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ

Σε μια εποχή όπου ακόμα και το άνοιγμα του παραθύρου θεωρείται πιθανή τροχαία απειλή, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έρχεται να μας υπενθυμίσει ένα απλό αλλά σκληρό μάθημα: ο δρόμος δεν είναι για διασκέδαση, είναι για μετάνοια. Από τον Σεπτέμβριο του 2025, το να χρησιμοποιήσεις το κινητό σου ενώ οδηγείς μπορεί να καταλήξει ακριβότερο από το iPhone που κρατάς. Η δεύτερη υποτροπή; 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο. Και πριν προλάβεις να γράψεις ένα «ΟΚ» στο Viber, έχεις χάσει το δίπλωμα και πιθανότατα και την ψυχραιμία σου.
Αλλά εμείς, μελετώντας σε βάθος τον νέο ΚΟΚ, βρήκαμε τη μόνη ασφαλή διέξοδο από τη χιονοστιβάδα των ποινών και των χρηματικών επιδρομών αγοράστε τρακτέρ.
Διότι στο νέο αυτό κράτος, το τρακτέρ δεν είναι απλώς μέσο. Είναι μανιφέστο.
Όχι, δεν αστειευόμαστε. Το τρακτέρ δεν είναι απλώς γεωργικό εργαλείο – είναι σωστικό όχημα αστικής κυκλοφορίας. Δεν πιάνει ποτέ ταχύτητα πάνω από 30, άρα δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να ξεπεράσετε το όριο – εκτός αν το όριο είναι 15 σε ανηφόρα. Και όταν είσαι πίσω από το τιμόνι του, δεν χρειάζεσαι κινητό. Εσύ ο ίδιος είσαι breaking news. Σε κοιτούν όλοι, σε βρίζουν κάποιοι, σε φωτογραφίζουν με δέος οι υπόλοιποι. Είσαι ο βασιλιάς του δρόμου, με στέμμα μια εξάτμιση και σκήπτρο ένα τιμόνι με τζόγο.
Γιατί το μέλλον δεν ανήκει σε εκείνους που τρέχουν Ανήκει σε εκείνους που οργώνουν.
Ξεχάστε τα κράνη, τις πινακίδες, τις υποτροπές, τις «κόντρες». Στο τρακτέρ, ούτε κράνος θες, ούτε πρόστιμο φοβάσαι, γιατί με το που δουν αστυνομικοί ένα New Holland ή ένα Massey fergyson να έρχεται, απλώς κάνουν στην άκρη – είτε από σεβασμό, είτε από τρόμο. Και αν κάποιος τολμήσει να σας σταματήσει, του εξηγείτε: «Πηγαίνω να θερίσω τη γειτονιά, ξεκίνησα από την Κηφισιά».
Στην τελική, γιατί να πληρώνεις για το αυτοκίνητο που σε φέρνει σε μπελάδες, όταν μπορείς να οδηγείς κάτι που σε κάνει μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος; Το τρακτέρ είναι πολλαπλών χρήσεων μεταφέρει προϊόντα, κάνει μπλόκα, πιάνει τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης με αριστοκρατική αδιαφορία, και όταν παρκάρει – παρκάρει για πάντα.
Ο ΚΟΚ δεν ισχύει εδώ. Εδώ ισχύει ο ΚΟ.Α. — Κώδικας Αγροτικής Ανυπακοής.
Επιπλέον, αν τρακάρεις με τρακτέρ, δεν υπάρχει ατύχημα. Υπάρχει μόνο θρύλος. Κανείς δεν περιμένει να βλέπει ένα CASE στα φανάρια, και όμως, εσύ θα το τολμήσεις. Σαν τον Νιλ Άρμστρονγκ της εθνικής οδού.
Και το σημαντικότερο: κανείς δεν κλέβει τρακτέρ. Εκτός αν είναι εξειδικευμένος βιομηχανικός σαμποτέρ με πτυχίο από γεωπονικό πανεπιστήμιο και GPS στον ώμο. Άρα λοιπόν, με βάση τον νέο ΚΟΚ, τις διατάξεις περί υποτροπής, τις νέες ποινικές ευθύνες, τις ποινές για κινητό, αλκοόλ, STOP, κράνος, κόντρες και την απειλή ισόβιας αν το παράκανες με το φανάρι – η μόνη νοηματική επιλογή είναι το τρακτέρ.
Γιατί σε αυτό το νέο, τρομακτικά τιμωρητικό πλαίσιο του ΚΟΚ, μόνο ένας τρακτερίστας μπορεί να νιώθει ακόμα ελεύθερος. Και ο οδηγός του; Ένας σύγχρονος easy rider , που αντί για σταφύλια, οργώνει τη γραφειοκρατία με καλλιεργητικό πάθος και εξατμισμένη τιμή. Αν λοιπόν θες να ζήσεις, να μην πληρώνεις και να νιώθεις θεός, μην πάρεις Tesla. Πάρε τρακτέρ.
Έστω κι αν πηγαίνει με 40 χλμ/ώρα.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.