Αυγουστιάτικες Beer Stories που ταιριάζουν γάντι με ήλιο, παρέα και ήρεμη θάλασσα – Beer & Brunch

Ενα ξεχωριστό, καλοκαιρινό αφιέρωμα με τίτλο «Beer Stories» ετοίμασε η ομάδα του Beer & Brunch. Άλλωστε καλοκαίρι στην Ελλάδα σημαίνει ήλιος, θάλασσα… και φυσικά παγωμένη μπύρα με την ελληνική ζυθοποιία -και την craft σκηνή στην πρώτη γραμμή- να έχει γνωρίσει εντυπωσιακή άνθιση, παρουσιάζοντας νέα αρώματα, ιδιαίτερα στυλ και τολμηρές γευστικές προτάσεις. Την ίδια στιγμή, που οι μεγάλες ελληνικές ζυθοποιίες συνεχίζουν να στηρίζουν διαχρονικές αξίες που αγαπήθηκαν από γενιές.
Ας τις απολαύσουμε…
Από κινόα 100% µε 4,4% vol.
Αναπτύχθηκε από επιστήµονες του ΜΙΤ, δεν περιέχει ζάχαρη και λακτόζη
Μετά από ένα ταξίδι της στο Περού όπου δοκίµασε µια τοπική µπύρα που περιλάµβανε στη ζύµωσή της και κινόα, η Samara Oster, απόφοιτη του MIT, παρασκεύασε την Μeli, την πρώτη µπύρα από 100% σπόρους κινόα, µια ελαφριά, ξανθιά Ale, ελαφρώς γλυκιά αλλά τραγανή µπύρα, «για τους συνειδητοποιηµένους καταναλωτές» όπως η ίδια υποστηρίζει.
Στις δυσκολίες του εγχειρήµατος το πολύ µικρό µέγεθος των σπόρων, συγκριτικά µε τα δηµητριακά που παραδοσιακά χρησιµοποιούνται, και φυσικά η αναθεώρηση όλης της διαδικασίας ζυθοποίησης.
Για δεύτερη χρονιά το πιο πολύτιμο brand μπύρας είναι η Corona
Για δεύτερη διαδοχική χρονιά η Corona αναδεικνύεται η πιο πολύτιμη επωνυμία μπύρας παγκοσμίως σύμφωνα με την έκθεση BrandZ Global 2025 της ερευνητικής εταιρείας Kantar. Για το επίτευγμα αυτό σημαντική είναι η συμβολή της μη αλκοολούχας Corona Cero, που σημείωσε τριψήφια ανάπτυξη. Άξιο αναφοράς είναι ότι βάσει της έκθεσης 8 από τις 10 πιο πολύτιμες επωνυμίες μπύρας ανήκουν στον όμιλο AB InBev, με τη Budweiser να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, την Modelo στην τέταρτη και την Michelob Ultra να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα. Το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την AB InBev η οποία σημείωσε ιστορικά υψηλούς τζίρους.
Κατά τον παγκόσμιο διευθυντή μάρκετινγκ της εταιρείας, Marcel Marcondes, η επιτυχία της επωνυμίας αναδεικνύει την αξία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της. Στην έκθεση σημειώνεται ότι παρότι οι επωνυμίες μπύρας, όπως η Corona χαράσσουν μια ανοδική πορεία, η γενικότερη κατηγορία των αλκοολούχων ποτών είδε την αξία των επωνυμιών της να πέφτει κατά 11%.
Στο νήµα µε την Ale για τη δεύτερη µεγαλύτερη κατηγορία µπύρας στον κόσµο η Zero
Για το 2025 σύµφωνα µε την παγκόσµια βάση δεδοµένων IWSR
Την υπέρτατη τάση στο χώρο του ζύθου αποτελούν τα τελευταία χρόνια οι µπύρες χωρίς ή µε χαµηλό αλκοόλ, όπως αποδεικνύεται και από τα αντίστοιχα νούµερα. Το 2024, παρότι ο συνολικός όγκος µπύρας που πουλήθηκε έπεσε κατά περίπου 1%, ο αντίστοιχος για την κατηγορία των µη αλκοολούχων όχι µόνο δεν µειώθηκε, αλλά αντίθετα σηµείωσε άνοδο της τάξεως του 9% σε παγκόσµιο επίπεδο κατά την IWSR. Η ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας επιταχύνθηκε σηµαντικά το 2018 και έκτοτε έχει καταφέρει να αναρριχηθεί σε µια από τις πρώτες δυνάµεις της βιοµηχανίας ενώ, σύµφωνα µε την IWSR, αναµένεται να ακολουθήσει ετήσιο ρυθµό ανάπτυξης της τάξεως του 8%, µέχρι και το 2029, την ώρα που ο αντίστοιχος των Ale αναµένεται να πέσει κατά 2%.
Βέβαια πρέπει να σηµειωθεί ότι παρά την ανάπτυξη, οι µη αλκοολούχες µπύρες βρίσκονται ακόµη πολύ µακριά από την πρώτη δύναµη της βιοµηχανίας, ήτοι τις Lager, οι οποίες κατέχουν µερίδιο αγοράς που αγγίζει το 92% και συνεχίζουν να ακολουθούν ανοδικά µονοπάτια. Αυτή η ζήτηση σε µεγάλο βαθµό οφείλεται στη στροφή των καταναλωτών προς την υγιεινή διατροφή, γεγονός που τους έχει οδηγήσει στο να περιορίσουν την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνουν. Την τάση αυτή έχουν αντιληφθεί προφανώς και οι εταιρείες, που µε την πάροδο του χρόνου έχουν καταφέρει να δηµιουργήσουν 0,0% ετικέτες που δεν απέχουν πολύ γευστικά από τις αλκοολούχες µπύρες. Ειδικά οι κολοσσοί της µπύρας, όπως η Guinness, η Heineken και η AΒ InBev έχουν επενδύσει σηµαντικά στην εν λόγω κατηγορία.
Σύµφωνα µάλιστα µε την ερευνητική εταιρεία Bernstein, οι πωλήσεις των µη αλκοολούχου ζυθου στα καταστήµατα λιανικής ξεπέρασε σε αξία 14,8 δισ. ευρώ το 2023, µε το µεγαλύτερο µέρος αυτών να σηµειώνεται στην Γερµανία, την Ισπανία και την Ιαπωνία, ενώ οι ΗΠΑ βρέθηκαν εκείνη τη χρονιά στην έκτη θέση από άποψη αξίας.
Η Κεντρική Ευρώπη πρωταγωνιστεί στην κατανάλωση μπύρας
Με ιστορία στην παρασκευή μπύρας που ξεπερνά τα 1.000 χρόνια δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η Τσεχία κατατάσσεται πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο και για περισσότερα από 30 χρόνια στην κατά κεφαλήν κατανάλωση μπύρας με 152,1 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι με μια γρήγορη ματιά είναι εύκολο να εντοπίσει κανείς το πλασάρισμα των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης στις υψηλότερες θέσεις με τη Γερμανία να καταλαμβάνει μόλις την όγδοη.
Τρεις φίλοι από την Ελασσόνα πίσω από τα «Τεμπέλικα Μουλαράκια»
Η White Town Brewery ιδρύθηκε στην Ελασσόνα, τη λεγόμενη και «Λευκή Πόλη» κατά τον Όμηρο, από τρεις στενούς φίλους, συμμαθητές από το δημοτικό σχολείο, που ήθελαν να παράξουν μια ποιοτική μπύρα, πρωτίστως για την ίδια τους την κατανάλωση, και για να τη μοιραστούν και με άλλους ζυθολάτρεις.
Ήδη η μπύρα Lazy Mules (Τεμπέλικα Μουλαράκια) έχει κατακτήσει εκλεκτές γωνιές της αγοράς, τόσο σε επιλεγμένα μαγαζιά, όσο και μέσω του e-shop. ενώ βρίσκονται υπό ανέγερση και οι κτιριακές εγκαταστάσεις της White Town Brewery. Πρώτη της ετικέτα η Lazy Mules Pilsner με τους γερμανικούς λυκίσκους να προσθέτουν πικάντικα, βοτανικά και ελαφρώς φρουτώδη αρώματα και τέσσερα διαφορετικά είδη βύνης, Μια μπύρα με ελαφριά πικράδα εξισορροπημένη από μια ευχάριστη γλυκύτητα.
Τοπικό προϊόν να γίνει η µπύρα
«Αυτό που θέλουµε είναι να γίνει προορισµός ζύθου η Ελλάδα, να µπορέσουµε να παντρέψουµε την κουλτούρα, τη γαστρονοµία και τον ελληνικό αέρα, να εντάξουµε τον κλάδο της µπύρας στους πιο δηµοφιλείς, να αναδειχθεί ως τοπικό προϊόν» ανέφερε µεταξύ άλλων στο Financial Report ο ζυθοποιός και επιχειρηµατίας, ιδιοκτήτης της εταιρείας παραγωγής ζύθου ΒΑΠ από τη Ρόδο, Παντελής Κουγιός, που βρίσκεται εδώ και λίγους µήνες στο τιµόνι της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών.
Πόθος του ίδιου είναι η Ελλάδα να γίνει µία χώρα µε brand name µπύρας ως προϊόν, ώστε «να αποτελεί ανάµνηση που παίρνει µαζί του κάθε επισκέπτης». Σύµφωνα µε τον νέο πρόεδρο, τα θέµατα που θα απασχολήσουν άµεσα την Ένωση είναι ο εκσυγχρονισµός του νοµοθετικού πλαισίου και η προσπάθεια κατάργησης του ΕΦΚ ενώ υπογράµµισε ότι τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει γίνει ακόµα πιο δυσχερής για τους επιχειρηµατίες λόγω των ιδιαίτερα αυξηµένων δαπανών.
Στην Ελλάδα η ιστορική Menabrea
Μέσω της συνεργασίας με ΕΖΑ
του Γιάννη Ρούπα
Το διεθνές portfolio της εµπλουτίζει η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) µέσω της στρατηγικής της συνεργασίας για την αποκλειστική διανοµή στην Ελλάδα των ετικετών της ιστορικής ιταλικής ζυθοποιίας MENABREA. Η εµβληµατική premium lager της MENABREA, La 150° Bionda, ξεχωρίζει για το λαµπερό ξανθό χρώµα, τον πλούσιο και σταθερό αφρό, τη µαλακή, ισορροπηµένη γεύση µε περιεκτικότητα 4,8% σε αλκοόλ. Ζυθοποιείται µε φυσικό αλπικό νερό και εκλεκτές πρώτες ύλες, ακολουθώντας µια παραδοσιακή συνταγή που αντανακλά τη ζυθοποιητική δεξιοτεχνία πέντε γενεών.
Η συνεργασία ενισχύει δυναµικά το διεθνές χαρτοφυλάκιο της ΕΖΑ, αντανακλώντας τη στρατηγική της εταιρείας να προσφέρει κορυφαίες ετικέτες που αναβαθµίζουν την εµπειρία του καταναλωτή στην ελληνική αγορά. Υπενθυµίζεται ότι η ιστορία της Menabrea ξεκινάει από το 1846 στην πόλη Biella των Άλπεων. Πρόκειται για την παλαιότερη συνεχόµενα λειτουργούσα ζυθοποιία στην Ιταλία, γνωστή για τη διαδικασία παραγωγής της µε συγκεκριµένα συστατικά και παραδοσιακές µεθόδους.
Άναψαν τα καζάνια της Sigri Brewery
Ζυµώθηκαν οι πρώτες µπύρες στη Λέσβο
Σε κουτάκι 440ml και µε αλκοόλ 6,0% διατίθεται η πρώτη µπύρα που παράχθηκε στο νεότευκτο ζυθοποιείο της Sigri Brewery και γενικά στο νησί της Λέσβου. Ο λόγος για τη strong bitter ετικέτα «To Know Us Bitter», που ακολούθησε τις δύο πρώτες ετικέτες της µικροζυθοποιίας, Nissiopi Blonde Ale και Sedusa Irish Red Ale, που παράχθηκαν στη Ζυθοποιία Χίου.
Η «To Know Us Bitter» είναι µια µπύρα που µέσα από την πικράδα της αποκαλύπτει το γευστικό της βάθος, µε αρώµατα βυνών που πληµµυρίζουν τον ουρανίσκο και ισορροπούν την ένταση ενώ η γραφιστική ταυτότητα της φέρει την υπογραφή των Komodo design studio. Σύµφωνα µάλιστα µε τους ανθρώπους του ζυθοποιείου είναι το αποτέλεσµα πολυετούς αγώνα, επιµονής και γραφειοκρατικών εµποδίων, που ξεπεράστηκαν χάρη στην πίστη τους στο τελικό αποτέλεσµα. Υπενθυµίζεται ότι η Sigri Brewery ξεκίνησε το ταξίδι της στο χώρο του ζύθου το 2018 ενώ τα καζάνια του ιδιόκτητου πλέον ζυθοποιείου της άναψαν στις αρχές του φετινού καλοκαιριού.
«This will blue your mind» λέει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία
Την premium μπύρα με διεθνή απήχηση, 1664 Blanc, που ξεχωρίζει για το φρουτώδες αρωματικό της προφίλ, την ιδιαίτερη γεύση της και την iconic μπλε φιάλη διαθέτει στην εγχώρια αγορά η Ολυμπιακή Ζυθοποιία.
Πρόκειται για προϊόν που συνδυάζει γεύση, στυλ και χαρακτήρα, ενώ σύμφωνα με τη Μαρία Ηρωίδη, Marketing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, «η 1664 Blanc είναι μια πρόταση που ενώνει τη φρεσκάδα με την αισθητική, τη γεύση με την εμπειρία. Μας δίνει τη δυνατότητα να διευρύνουμε τη σχέση μας με τον σύγχρονο καταναλωτή, ενδυναμώνοντας την παρουσία μας στην premium κατηγορία μπύρας με ένα μοναδικό και μοντέρνο brand που δεν περνά απαρατήρητο». Η 1664 Blanc με την ξεχωριστή μπλε φιάλη της σε ταξιδεύει από την πρώτη γουλιά στην «κομψότητα» της Γαλλίας.
Μία φρουτώδης και δροσερή wheat μπύρα με δροσιστική γεύση, όπου ισορροπεί απόλυτα η γλυκύτητα, με το μπουκέτο των εσπεριδοειδών και του κόλιανδρου, που χρησιμοποιείται κατά τη ζυθοποίηση. Το λανσάρισμά της στην εγχώρια αγορά γιόρτασε η Ολυμπαική Ζυθοποιία στις αρχές του καλοκαιριού με ένα εντυπωσιακό exclusive event.
Σε εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα της «Βεργίνα»
του Γιάννη Ρούπα
Στα 31,42 εκατ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης για το 2024 ενώ στα πλαίσια του ευρύτερου επενδυτικού προγράμματος ύψους 15,5 εκατ. ευρώ για τη διετία 2024-25 ολοκλήρωσε και έθεσε σε λειτουργία το δεύτερο ζυθοποιείο της, ενώ προχωρά σε εκσυγχρονισμό της παραγωγής με νέες γραμμές εμφιάλωσης και ρομποτικά συστήματα logistics.
Παράλληλα, το μακροπρόθεσμο σχέδιό της προβλέπει τη δημιουργία ενός εργοστασίου κυτιοποιίας στη Ροδόπη, με επένδυση 50 εκατ. ευρώ και δημιουργία περισσότερων από 100 νέων θέσεων εργασίας. Αυτή η επένδυση, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών, θα καλύψει τις ανάγκες της εταιρείας σε συσκευασία, θα εξυπηρετήσει την εγχώρια αγορά και θα ενισχύσει τις εξαγωγικές δραστηριότητες στα Βαλκάνια. Το νέο εργοστάσιο θα έχει προβλεπόμενη παραγωγική ικανότητα από 500 εκατομμύρια αλουμινένια κουτιά έως 1 δισ. ετησίως.
Ραντεβού τον Μάιο για 21.068 Beer Lovers
Σηµείο αναφοράς του World of Beer Festival τα Greek Beer Awards
Περισσότερες από 1.050 ετικέτες µπύρας από τις καλύτερες ζυθοποιίες και µικροζυθοποιίες, εγχώριες και ξένες, εξαιρετικές επιλογές σε street food, προτάσεις σε είδη σερβιρίσµατος της µπύρας αλλά και αξεσουάρ ήταν µερικά από αυτά που απόλαυσαν οι επισκέπτες του World of Beer Festival, που πραγµατοποιήθηκε για 2η χρονιά, 9-11 Μαΐου 2025, στην Τεχνόπολη ∆ήµου Αθηναίων µε την στήριξη της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών.
Φυσικά σηµείο αναφοράς της εκδήλωσης αποτέλεσαν τα Greek Beer Awards 2025, όπου διακρίθηκαν 50 µπύρες σε 25 κατηγορίες, µε τις περισσότερες βραβεύσεις να καταλήγουν στα χέρια εγχώριων ζυθοποιείων. Όσον αφορά τις δύο κορυφαίες διακρίσεις, Top Ale αναδείχθηκε η ετικέτα «Παίχτε Πανκ!» της Midnight Circus, η οποία κατέκτησε συνολικά τρία βραβεία και αποτέλεσε έναν εκ των µεγαλύτερων πρωταγωνιστών ενώ η έτερη κορυφαία διάκριση, Top Lager, κατέληξε στην «Craft Lager». Οι «αδερφές» µικροζυθοποιίες Septem και Έλιξη, ιδιοκτησίας Σοφοκλή και Γιώργου Παναγιώτου, συγκέντρωσαν αθροιστικά 6 βραβεία, µεταξύ των οποίων και Ασηµένιο για την επετειακή ετικέτα για τα 15 χρόνια λειτουργίας της πρώτης «Dry Stone».
Είναι πλέον πολύ κοντά η ώρα για αλλαγή της νοµοθεσίας
Ο Ηλίας Ανδρεάκης συνάντησε τον Ιάκωβο Αμύγδαλο στο World of Beer Festival 2025
“Από εκεί που ήταν καλή ιδέα να ανοίξεις ένα ζυθοποιείο και να µπεις στο ΕΣΠΑ κ.ο.κ, βλέπεις το 2025 ότι επιχειρήσεις που το έκαναν αυτό, χωρίς να έχουν από πίσω κάποιο υπόβαθρο, κλείσανε. Τα πράγµατα δεν είναι όπως πριν λίγα χρόνια. Αρχίζει να υπάρχει ένας ανταγωνισµός στην Αθήνα και είναι αρκετά τα ζυθοποιεία και στα νησιά.”
“H άποψη µου είναι ότι υπήρξε µια πολύ µεγάλη άνθιση και ένα «µπαµ» της ελληνικής µικροζυθοποιίας µετά τον κορονοϊό από το 2020 και έπειτα, αλλά νοµίζω ότι έφτασε στην κορυφή της και ήρθε η ώρα να ηρεµήσει”.
“Τα µικρά ζυθοποιεία δεν παστεριώνουν τις µπύρες τους και αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να φτιάχνουν ετικέτες γεµάτες γεύσεις, µε τον λυκίσκο και τη βύνη να δίνουν τα πραγµατικά τους αρώµατα και να µην είναι απλά νερό µε λίγη γεύση”.
“Επειδή, όµως, τα µικρά ζυθοποιεία δεν παστεριώνουν είναι δύσκολο οι µπύρες χωρίς αλκοόλ να γίνουν πραγµατικότητα”.
“Το κόστος παραγωγής έχει ανέβει πολύ. Το θέµα της ενέργειας είναι πολύ σηµαντικό. Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχουν µήνες που η ενέργεια κοστίζει έως και πέντε φορές περισσότερο απ’ ότι λίγα χρόνια πριν”.
“Όσον αφορά τις µπύρες µε αρώµατα και γεύση φρούτων, να πούµε ότι βρισκόµαστε σε φάση αλλαγής της νοµοθεσίας. Πιστεύω ότι εντός του 2025 θα ολοκληρωθεί η διαδικασία -η οποία έχει αρχίσει εδώ και λίγα χρόνια από το Κράτος και την Ένωση Ελλήνων Ζυθοποιών- εκσυγχρονισµού της νοµοθεσίας σχετικά µε το ζύθο. Έτσι, θα είµαστε ελεύθεροι να δηµιουργήσουµε και να παράξουµε καινούργιες µπύρες”.
“∆ε συµµερίζοµαι την άποψη ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την περυσινή. Η ακρίβεια είναι πλέον ένα πολύ σοβαρό πρόβληµα”.
Νέες κυκλοφορίες
Ιmperial stout (15,0% vol.)
Σοκολάτα, γλύκα μπέρμπον και νότες μαύρου κερασιού για την πρώτη μπύρα του Paragon barrel project, που παλαίωσε για 12 μήνες σε βαρέλια πρώην Bourbon. (Paragon Brewery)
8 years (5,5% vol.)
H επετειακή μπύρα για τα οκτώ χρόνια της Noctua Brewery είναι μια ξεδιψαστική Passionate Sour Ale με γεύσεις και αρώματα από passion fruit. (Noctua Brewery)
Μagoufana pilsner (4,8% vol.)
Συνεργατική ετικέτα με το Salto Mortale Bar, μια Pilsner με επίγευση δημητριακών και ήπιας πικράδας. Το όνομά της προέρχεται από το ιστορικό όνομα της Πεύκης, Μαγκουφάνα, που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1920-1930. (Alea Brewing Co)
Κarga lager (4,8% vol.)
Ευκολόπιοτη, δροσιστική, γευστικότατη, με τραγανές νότες ψωμιού και ελάχιστη πικράδα, η άρτια Lager από τη νέοτερη μικροζυθοποιία της Κρήτης, στην Πλάκα Αποκορώνου. Φέρει το όνομα της νησίδας που βρίσκεται απέναντι από την Πλάκα και την Αλμυρίδα. (Apokoronas Brewery)
Gοld Honey Ale (4,2% vol.)
Με εκλεκτό κρητικό μέλι και νερό που προέρχεται από πηγές των Λευκών Ορέων παράγεται η μαλακή και δροσιστική για το καλοκαίρι Limited Edition Honey Ale από την Dedalos Beers, μια μικροζυθοποιία που έκανε την εμφάνισή της στην εγχώρια σκηνή από το Λασήθι το 2020. (Dedalos Beer)
Lemonaki lager (2,9% vol.)
Μια ελαφριά Lager με διακριτικό άρωμα εσπεριδοειδών και φρέσκια, δροσιστική γεύση από την πρώτη μικροζυθοποιία της Σάμου με τις boutique εγκαταστάσεις στο Πυθαγόρειο. (Samos Beer)
Hop Welder Cold IPA(6,7% vol.)
Ένα νέο στυλ μπύρας, που συνδυάζει την έντονη αίσθηση του λυκίσκου μιας IPA με την καθαρή, τραγανή αίσθηση μιας Lager. Η καθαρή επίγευση της συνεργατικής Cold IPA Hop Welder ισορροπεί τις έντονες γεύσεις. (Local Streets Beer & Paragon Brewery)
Κρούση Ι.Ρ.Α. (5,2% vol.)
Με πρωταγωνιστή ένα νέο λυκίσκο με την επωνυμία «Krush», η νέα μπύρα «Κρούση» διακρίνεται για τα αρώματα και τις γεύσεις από εσπεριδοειδή, τροπικά φρούτα, πυρηνόκαρπα, μούρα και ξυλώδη (ρητίνη). Μια μονοποικιλιακή I.P.A με έντονο αρωματικό αλλά και γευστικό χαρακτήρα. (Ζυθοποιία Αναστασίου)
Ευβοιώτισσα (5,2% vol.)
Ένας Lager ζύθος που συνδυάζει την παράδοση και τον τοπικό χαρακτήρα της Εύβοιας. Φρέσκος, αφιλτράριστος και απαστερίωτος, φτιαγμένος με μεράκι και αγάπη για όλη την Ελλάδα , η μοναδική μπύρα που παίζει παραδοσιακή μουσική, προσφέροντας μια γευστικοακουστική εμπειρία. (The Greek Spirits)
Είναι εδώ και φωνάζει παρών
Φυσικά με… στεντόρεια φωνή ο μυθικός, όσο και δροσιστικός, «Στέντωρ» της Ζυθοποιίας Αναστασίου
Στην ελληνική µυθολογία ο Στέντορας ή Στέντωρ ήταν ένας Αχαιός ήρωας του Τρωικού Πολέµου, που αναφέρεται τόσο στην Ιλιάδα, όσο και στη «∆ιοµήδους Αριστεία».
Ο Στέντορας είχε ευεργετηθεί από τη θεά Ήρα µε το χάρισµα να έχει πολύ δυνατή φωνή, που ισοδυναµούσε µε φωνή 50 ανδρών, γι’ αυτό και χαρακτηρίζεται µε το επίθετο «χαλκεόφωνος». Ακόµη και σήµερα, η φράση «Στεντόρεια φωνή» σηµαίνει τη µέγιστη σε ένταση φωνή.
Θεωρείται ότι ο Στέντορας καταγόταν από τη Θράκη ή, σύµφωνα µε τον «Σχολιαστή» του Οµήρου, από την Αρκαδία: «Αρκάς το γένος, ερίσας δε προς τον Ερµήν περί µεγαλοφωνίας εφονεύθη υπ’ αυτού». ∆ηλαδή ο Στέντορας διαγωνίστηκε µε τον θεό Ερµή, τον κήρυκα των θεών, στην ένταση της φωνής και ο Ερµής τον σκότωσε (ή, σύµφωνα µε άλλη παράδοση, πέθανε από την προσπάθεια να φωνάξει ακόµη πιο δυνατά).
Ζουµερή, χυµώδης µε 6% ABV και ένα εξαιρετικό µείγµα λυκίσκων, η «Στέντωρ» είναι εδώ και φωνάζει παρών.
Με 20 λεπτά το κριθάρι βυνοποίησης στα συμβόλαια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας
Καλλιεργήθηκαν 150.000 στρέµµατα στο πρόγραµµα συµβολαιακής , στο οποίο συµµετείχαν 2.200 παραγωγοί σε όλη την Ελλάδα
του Λεωνίδα Λιάμη
Καλές στρεµµατικές αποδόσεις, µε σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και µικρότερο κόκκο από ό,τι συνήθως, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το φετινό βυνοποιήσιµο κριθάρι, για το οποίο η τιµή στα συµβόλαια της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» είναι στα 20 λεπτά το κιλό. Την άποψη αυτή διατύπωσε στην Agrenda ο επικεφαλής γεωπόνος του προγράµµατος συµβολαιακής γεωργίας της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας», Βασίλης Κωτούλας, κάνοντας την αποτίµηση της τρέχουσας σεζόν µετά το τέλος του φετινού αλωνιού.
Οι εκτάσεις που καλλιεργήθηκαν φέτος στο πρόγραµµα συµβολαιακής της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» ήταν περίπου 150.000 στρέµµατα, σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ οι ποικιλίες που χρησιµοποιήθηκαν ήταν κυρίως οι κλασικές Zana και Fortuna, οι οποίες είναι δοκιµασµένες µε επιτυχία για χρόνια στα ελληνικά χώµατα, καθώς και µια καινούργια, η Lexy, η οποία αξιοποιήθηκε και για σποροπαραγωγή.
Το συνολικό τονάζ βυνοποιήσιµου κριθαριού που συγκεντρώθηκε για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία από το φετινό αλώνι, ανέρχεται σε περίπου 53.000 τόνους. «Είναι µια ποσότητα ικανή να καλύψει το σύνολο των αναγκών της εταιρείας µας για την παραγωγή των ετικετών µπύρας που παράγουµε και διαθέτουµε στην ελληνική αγορά, ενώ ό,τι περισσέψει θα φύγει ως εξαγωγή βύνης, όπως έγινε και άλλες φορές τα τελευταία χρόνια µε προορισµό την Αλβανία, τη Β. Μακεδονία και το Ισραήλ» διευκρίνισε ο κ. Κωτούλας. Πάντως, καθώς οι ποσότητες ανά στρέµµα είναι καλύτερες, ίσως η εταιρεία απορροφήσει περισσότερα κιλά απ’ όσα είχε υπολογίσει.
Πέραν του βάρους που δίδεται στην έρευνα για τις ποικιλίες, µεγάλη προσπάθεια γίνεται σε σχέση µε την πιστοποίηση του κριθαριού που παράγεται για λογαριασµό της επιχείρησης, µε όρους αειφορίας. Στο πλαίσιο αυτό «τρέχει» ένα project για τέταρτη χρονιά, που αποσκοπεί στη µείωση των εκποµπών διοξειδίου του άνθρακα, που δεν θα µειώνει και το εισόδηµα των παραγωγών. «Εστιάζουµε κυρίως σε ένα πρωτόκολλο ορθολογικής λίπανσης, που ευελπιστούµε πως θα µας βοηθήσει να µειώσουµε τις εκποµπές αερίων του θερµοκηπίου κατά περίπου 30%, χωρίς, όπως σας είπα, να επηρεάζεται αρνητικά το εισόδηµα του παραγωγού», ανέφερε ο επικεφαλής γεωπόνος του προγράµµατος συµβολαιακής, Βασίλης Κωτούλας, συµπληρώνοντας ότι «ήδη έχουµε κάποια ενδιαφέροντα συµπεράσµατα από την εξέλιξη του προγράµµατος, ωστόσο οριστικά αποτελέσµατα θα έχουµε µε τη συλλογή της παραγωγής του 2025».
Ολόκληρο το αφιέρωμα του Beer & Brunch μπορείτε να δείτε εδώ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.