Αγροτικές Ειδήσεις: Αιγυπτιακά αβοκάντο: Δυναμική άνοδος στην παγκόσμια αγορά

Αυξανόμενη δυναμική παρουσιάζει η παραγωγή και εξαγωγή αιγυπτιακού αβοκάντο, με την εταιρεία Pico να ηγείται της προσπάθειας και να σχεδιάζει σημαντική επέκταση των φυτειών της τα επόμενα χρόνια.
Όπως εξηγεί ο Mohamed Ashraf, διευθυντής επιχειρηματικής μονάδας της εταιρείας, η Pico υιοθέτησε μακροπρόθεσμη στρατηγική για την καθιέρωση του αβοκάντο ως ενός βιώσιμου και στρατηγικού αγροτικού προϊόντος στην Αίγυπτο.
«Ξεκινήσαμε δοκιμές το 1997, με πολλές ποικιλίες, ώστε να διαπιστώσουμε ποιες ταιριάζουν στο αιγυπτιακό περιβάλλον. Οι πρώτες εμπορικές φυτεύσεις ξεκίνησαν γύρω στο 2010. Έκτοτε αποκτήσαμε βαθιά γνώση της καλλιέργειας, της αγοράς και των κατάλληλων ποικιλιών», ανέφερε.
Παρά το γεγονός ότι οι κλιματικές συνθήκες στην Αίγυπτο δεν θεωρούνται ιδανικές για το αβοκάντο – ένα δέντρο που ευδοκιμεί κυρίως σε τροπικά κλίματα – η Pico έχει καταφέρει να προσαρμοστεί επιτυχώς.
«Το περιβάλλον μας είναι υποτροπικό, όχι τροπικό. Δεν είναι ιδανικό, αλλά επαρκεί για να παραχθεί το μέγεθος και η ποιότητα που ζητά η αγορά», τόνισε ο Ashraf.
Η Pico καλλιεργεί σήμερα τόσο ποικιλίες πράσινου φλοιού όσο και μαύρου φλοιού, με το 65% των εκτάσεών της να αφιερώνεται στην ποικιλία Hass, η οποία προορίζεται κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά. Το υπόλοιπο ποσοστό αφορά ποικιλίες όπως Fuerte και Pinkerton, οι οποίες εξάγονται σε χώρες της Βόρειας Αφρικής, του Κόλπου και της Ασίας.
«Η Ευρώπη είναι η βασική αγορά μας για την ποικιλία Hass. Οι πράσινες ποικιλίες κατευθύνονται κυρίως σε περιφερειακές αγορές. Σκοπεύουμε να διπλασιάσουμε τις εκτάσεις μας μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, διατηρώντας την ίδια αναλογία εξαγωγών», εξηγεί ο Ashraf.
Παρά τις προκλήσεις που θέτει το κλίμα, η αιγυπτιακή παραγωγή διαθέτει στρατηγικά πλεονεκτήματα, σύμφωνα με τον ίδιο: «Τα μεγέθη μας είναι μικρότερα σε σχέση με τις τροπικές χώρες όπως η Κένυα ή η Κολομβία, αλλά παρόμοια με υποτροπικές χώρες όπως η Ισπανία και το Μαρόκο. Το πιο σημαντικό είναι ότι προσφέρουμε αξιοπιστία και συνέπεια.»
Ένα ακόμη πλεονέκτημα της Αιγύπτου είναι το χρονικό παράθυρο της συγκομιδής: «Η σεζόν μας για τις πράσινες ποικιλίες διαρκεί από τα μέσα Νοεμβρίου έως τον Ιανουάριο, ενώ για τις μαύρες από τον Δεκέμβριο έως τον Φεβρουάριο», επισημαίνει ο Muhammad Fayed, περιφερειακός διευθυντής πωλήσεων. «Αυτό το διάστημα δεν συμπίπτει με άλλες μεγάλες εξαγωγικές χώρες, κάτι που μας επιτρέπει να διασφαλίζουμε καλές τιμές.»
Παρά τα προβλήματα που δημιουργούν οι παγκόσμιες δυσκολίες στις μεταφορές, η Pico έχει καταφέρει να προσαρμοστεί. «Επικεντρωνόμαστε κυρίως στην Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες του Κόλπου», αναφέρει ο Fayed. «Οι αποστολές προς την Άπω Ανατολή είναι περιορισμένες και πραγματοποιούνται μόνο αεροπορικώς, όταν μειώνεται η προσφορά από την Αυστραλία.»
Όσον αφορά την εσωτερική αγορά της Αιγύπτου, και αυτή παρουσιάζει ανάπτυξη.
«Παλαιότερα εισάγαμε αβοκάντο, κυρίως από την Κένυα, καθώς η τοπική παραγωγή ήταν περιορισμένη. Ένας από τους λόγους ήταν ότι η καλλιέργεια απαιτεί τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι να αποδώσει, κάτι που θεωρείται μακροπρόθεσμη επένδυση. Πλέον όμως, η ζήτηση είναι σταθερή και οι τιμές ικανοποιητικές», σημείωσε.
Η Pico, τέλος, επενδύει και στη μεταποίηση, αξιοποιώντας ολόκληρο το προϊόν.
«Πλέον διαθέτουμε κατεψυγμένα και κομμένα αβοκάντο με την επωνυμία Pico, ενώ έχουμε λανσάρει και προϊόντα γουακαμόλε. Παράλληλα, εξετάζουμε την παραγωγή λαδιού αβοκάντο, αν και προς το παρόν προμηθεύουμε μόνο πρώτες ύλες σε εργοστάσια», κατέληξε ο Fayed.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.