Τα τετρακύλινδρα τρακτέρ 150hp που εμπιστεύονται οι Ευρωπαίοι αγρότες – Profi
Πόσο αξιόπιστα είναι τα τρακτέρ της αγοράς σήµερα, ποια µοντέλα ξεχωρίζουν και ποιοι είναι µερικοί συχνοί προβληµατισµοί των χειριστών; Για να µπορέσουµε να απαντήσουµε στα παραπάνω θέµατα όσον αφορά τα τετρακύλινδρα τρακτέρ ισχύος 150hp, ρωτήσαµε ιδιοκτήτες τρακτέρ από τη ∆ανία, τη Φινλανδία, τη Γερµανία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία την άποψη τους για τα οκτώ µοντέλα της δοκιµής που βρίσκονται στην αγορά εδώ και σχεδόν µια δεκαετία, και είχαν αποτελέσει µέρος δοκιµής του profi το 2017.
Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το profi Νοεμβρίου
Στην δοκιµή αυτή αρχικά σκοπός ήταν να συµµετέχει και η McCormick, όµως δεν υπήρχε επαρκές δείγµα για να συµπεριληφθεί. Η Deutz-Fahr από την άλλη δεν είχε λάβει µέρος στη δοκιµή του 2017, οπότε έµεινε εκτός και αυτής.
Η µεγαλύτερη ανταπόκριση ήταν από ιδιοκτήτες ελκυστήρων Fendt (23%), John Deere και Valtra (20% εκάστη). Το 12% των συµµετεχόντων στην έρευνα ήταν ιδιοκτήτες τρακτέρ Case IH (12%), µε τη New Holland να ακολουθεί (10%), Massey Ferguson (7%), Claas (6%) και Kubota (µόλις 2%).. Οι περισσότερες απαντήσεις ήταν από τη Γερµανία (43%), τη Νορβηγία (25%), και την Ολλανδία (15%). Λόγω χρονικών περιορισµών δεν ήταν δυνατόν να επεκταθεί η έρευνα και σε αναγνώστες από άλλες χώρες της Ευρώπης.
Στην αρχή της έρευνας ρωτήσαµε τους ιδιοκτήτες σχετικά µε το πόσο ικανοποιηµένοι είναι από τις επιδόσεις των τρακτέρ. Παραπάνω από το 70% των συµµετεχόντων διαθέτουν τρακτέρ µε κιβώτιο ταχυτήτων διαρκώς µεταβαλλόµενης µετάδοσης. Μόνο το ένα τρίτο των συµµετεχόντων οδηγούν τα τρακτέρ τους σε µέγιστη ταχύτητα 40 χλµ./ώρα, ενώ οι υπόλοιποι οδηγούν σε µέγιστη ταχύτητα 50 χλµ./ώρα. Τα δύο τρίτα της έρευνας έχουν µπροστινό φορτωτή εγκατεστηµένο στο τρακτέρ τους και περίπου το 80% των µηχανηµάτων έχουν µπροστινό σύνδεσµο. Το 92% των µοντέλων της έρευνας έχουν ανάρτηση µπροστινού άξονα. Ένα σύστηµα αυτόµατης οδήγησης (auto steer) είχε εγκατασταθεί στο 48% των τρακτέρ. Το 70% των τρακτέρ της έρευνας ήταν αγορασµένα καινούργια.
Από άποψη χρόνου χρήσης, το 44% των ελκυστήρων της έρευνας είχαν δουλέψει περίπου 2.000-4.000 ώρες. Πληροφορίες για κάθε µοντέλο ακολουθούν στις επόµενες σελίδες.
Γενικότερη ικανοποίηση
Οι ιδιοκτήτες αξιολόγησαν την ικανοποίηση τους σε κλίµακα από το 1 ως το 10, καθώς και µε το πόσο πιθανό είναι να προωθήσουν το τρακτέρ σε κάποιον άλλο αγρότη (NPS=Καθαρός Βαθµός Προωθητή). Έχουν συνοψίσει τα αποτελέσµατα στον πίνακα «Βαθµολογίες χειριστή εν συντοµία».
Πέρα από τις βαθµολογίες αυτές, οι ιδιοκτήτες είχαν ακόµα την ευκαιρία να µοιραστούν τα στοιχεία που τους άρεσαν και που δεν τους αρέσανε για τα τρακτέρ τους. Πολλές από τις απαντήσεις επαναλαµβάνονταν µε συνέπεια, κάτι που βοήθησε την επιβεβαίωση των αποτελεσµάτων. Οι χειριστές µπορούσαν να αποδώσουν τα προβλήµατα σε συγκεκριµένες κατηγορίες (βλ. διάγραµµα «ελαττώµατα εν συντοµία» και το 19% όλων των επισκευών σχετίζονταν µε τον κινητήρα (χωρίς να περιλαµβάνεται το σύστηµα µετεπεξεργασίας καυσίµων). ∆εν καταγράφηκαν απόλυτες απώλειες, αλλά στα προβλήµατα περιλαµβάνονται προβληµατικές εξαρτήσεις, αντλίες νερού, διαρροή από αντλίες ή µε τον κινητήρα. Τα προβλήµατα µετάδοσης αφορούσαν το 18% του συνόλου. Οι επισκευές κυµαίνονταν από προβληµατικές ηλεκτροµαγνητικές βαλβίδες και προβλήµατα ελέγχου του λογισµικού ως και θέµατα µε την τετρακίνηση. Μόνο σε µια περίπτωση ήταν απαραίτητη η εξ ολοκλήρου αντικατάσταση της µετάδοσης. Το σύστηµα µετεπεξεργασίας καυσαερίων ήταν ο τρίτος κυριότερος λόγος επισκευών, µε ποσοστό περίπου 16%. Τέταρτη πηγή προβληµάτων ήταν θέµατα λογισµικού, «παγωµένες» οθόνες και θέµατα µε τη λειτουργία συστηµάτων. Από τη θετική πλευρά, οι σύνδεσµοι δηµιούργησαν µικρό πρόβληµα βάσει της έρευνας.µα βάσει της έρευνας.
Σύνοψη
Θα θέλαµε να ευχαριστήσουµε όλους όσους συµµετείχαν στην έρευνα. Γνωρίζουµε ότι οι απαντήσεις δεν είναι πάντοτε αντικειµενικές, και εποµένως τις συγκρίναµε µε τα αποτελέσµατα των µετρήσεων του 2016.
CASE IH MAXXUM 115-145, 2016-2018
Απλή λειτουργία
Η αναθεωρηµένη σειρά τρακτέρ Maxxum λανσαρίστηκε το 2016, µε την επόµενη µεγάλη αναβάθµιση της να έρχεται το 2018. Αυτό το µοντέλο ξεχώρισε για το ξεχωριστό του καπό, αλλά ήταν στην αγορά για µόλις δύο χρόνια. Παρά το σύντοµο χρόνο που πέρασε στην αγορά, έγινε αρκετά δηµοφιλές κάτι που αναγνωρίζουν πολλοί χειριστές της έρευνας.

Οι περισσότεροι χειριστές εξυµνούν το µοντέλο για την ξεκάθαρη λειτουργία του, ειδικά τη µετάδοση CVX µε τις τρεις σειρές ταχυτήτων και το ξεχωριστό σύστηµα ελέγχου για το χειρόγκαζο. Οι χειριστές θεωρούν εύκολη την προσαρµογή υδραυλικών κοτσαδόρων. Την ευκινησία του µηχανήµατος εγκωµιάζουν κυρίως οι χειριστές που δεν διαθέτουν µπροστινό φορτωτή. Ο κινητήρας FPT θεωρείται λιτός και ισχυρός. Η άνεση της καµπίνας και της οδήγησης είναι εντυπωσιακή.
Σηµεία βελτίωσης
Ένα σηµείο που θα µπορούσε να βελτιώσει η Case IH σύµφωνα µε τους αγρότες της έρευνας είναι το σύστηµα κλιµατισµού. Παλαιότερα υπήρχαν κάποια προβλήµατα µε το AdBlue, αλλά η CNH έχει προβεί ήδη σε βελτιώσεις σε αυτό το κοµµάτι. Οι χειριστές θεωρούν ότι η χρήση του OptiSpray, ενός πρόσθετου για το AdBlue βοηθάει στην εξαφάνιση αυτών των προβληµάτων. Γενικά προτείνεται η τακτική συντήρηση και ο έλεγχος των λαδιών. Πολλά από τα προβλήµατα έχουν ήδη διορθωθεί σε µεταγενέστερα µοντέλα.
Claas Arion 530-550, 2012-2017
Όλα στην εντέλεια
Στις δοκιµές που πραγµατοποιήθηκαν στα τέλη του 2016, τα Claas Arion δεν είχαν ακόµα τα τερµατικά αφής Cebis Touch. Αυτά εισήχθησαν το 2017, όταν η καµπίνα αναβαθµίστηκε για να ανταπεξέρχεται στα νέα πρότυπα περιβαλλοντικών ρύπων.
Ακόµα και τότε πάντως, στην οµάδα µας άρεσε η ευρύχωρη καµπίνα πέντε κολώνων και η απλή λειτουργία τους µας είχε κερδίσει και οι ιδιοκτήτες ελκυστήρων Claas στην έρευνα ήρθε να µας επιβεβαιώσει. Το κεντρικό υποστήριγµα χεριών για έλεγχο µε αντίχειρα των πιο σηµαντικών λειτουργιών που περιστοιχίζεται από λογικά τοποθετηµένα πλήκτρα έχει αποδειχθεί εξαιρετικό στην πράξη.

Η άνετη οδήγηση που προσφέρουν οι καλές αναρτήσεις του µπροστινού άξονα και της καµπίνας ήταν ακόµα ένα σηµείο που άρεσε στους συµµετέχοντες στην έρευνα. Περίπου το 55% των χειριστών χρησιµοποιούν µετάδοση Hexashift powershift, ενώ οι υπόλοιποι προτιµούν το κιβώτιο διαρκώς µεταβαλλόµενης ταχύτητας Claas CMatic.
Σηµεία βελτίωσης
Στην πρώτη µας δοκιµή, το Arion 550 εντυπωσίαζε µε τις µεγάλες δυνατότητες ρυµούλκησης και τον εύκολο έλεγχο της µετάδοσης, µε ελάχιστα παράπονα για τη ροπή σε χαµηλές ταχύτητες κινητήρα. Αυτό µπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το 64% των χειριστών χρησιµοποιούσε ένα από τα µικρότερα µοντέλα Arion. Από το 2017, η Claas άλλαξε τη διαρρύθµιση twin turbo στους κινητήρες Stage IV για να λύσει τα όποια προβλήµατα. Οι διαθέσιµες επιλογές ελαστικών επίσης επεκτάθηκαν στα επόµενα χρόνια.
Άξιο αναφοράς είναι ότι δεν παρατηρήθηκε κάποιο µοτίβο προβληµάτων, όποτε δεν υπάρχει κάποιο ευρύτερο ζήτηµα. Ο αριθµός των χειριστών Claas που συµµετείχαν στην έρευνα ήταν σχετικά µικρός, οπότε τα αποτελέσµατα της έρευνας δεν είναι πλήρως αξιόπιστα.
Fendt 500 S4 Vario, 2016-21
Ακατάπαυστη χρήση Vario
Το 500 S4 είχε αναδειχθεί ο µεγάλος νικητής της συγκριτικής δοκιµής του 2017. Σήµερα, οι ιδιοκτήτες εξακολουθούν να πλέκουν το εγκώµιο του αναφορικά µε τρία στοιχεία: τη µικρή ακτίνα περιστροφής, την εξαιρετικά άνετη και οµαλή οδήγηση, και την ακριβή και ελεγχόµενη µετάδοση Vario. Περισσότερες πληροφορίες που αναφέρονται συχνά ως σηµαντικά πλεονεκτήµατα είναι το χαµηλό επίπεδο θορύβου, η εντυπωσιακά αποδοτική κατανάλωση καυσίµων και η φιλική προς τον χρήστη λειτουργία – ειδικά το κατανοητό και λογικό σύστηµα ελέγχου GPS.

Οι περισσότεροι ανταποκριτές στην έρευνα έχουν χρησιµοποιήσει για πάρα πολλές ώρες τα τρακτέρ τους – περισσότερο από το 33% είχε χρησιµοποιήσει το τρακτέρ του για πάνω από 6.000 ώρες. Το 87% των ιδιοκτητών Fendt προτιµά το κορυφαίο µοντέλο, ήτοι το 516 Vario.
Σηµεία βελτίωσης
Μερικοί χειριστές των 512, 514 και σπανιότερα των 516 υποστήριξαν ότι ο κινητήρας θα µπορούσε να είναι λίγο πιο ζωηρός, µε την Fendt να αποδίδει την εντύπωση αυτή στα αντίβαρα 6,4 τόνων και στο γεγονός ότι το τρακτέρ είναι σχετικά ανάλαφρο µπροστά, απαιτώντας συχνά έξτρα βάρος µπροστά – µε πολλούς χειριστές όµως αυτό να το βλέπουν ως θετικό.
Μικρά προβλήµατα εντοπίστηκαν µε το φίλτρο αέρα όταν είναι τοποθετηµένος µπροστινός φορτωτής, ενώ µερικοί χειριστές αντιµετώπισαν σπασµένους πειρούς στην ανάρτηση του µπροστινού άξονα, κάτι ωστόσο που η Fend έχει βελτιώσει στα νέα µοντέλα.
John Deere 6110R-6130R
Άνετο και απλό
Στην πρώτη δοκιµή η John Deere µας είχε στείλει ένα 6130R – το πιο ισχυρό από τα τρία µοντέλο 6R µε το µικρότερο πλαίσιο εκείνη την περίοδο. Το 6R πέτυχε το δεύτερο καλύτερο συνολικό σκορ στη δοκιµή, σε µεγάλο βαθµό λόγω της καµπίνας και της άνεσης του.

Ακόµα και σήµερα, µια δεκαετία µετά από το λανσάρισµα του, οι χειριστές επιβεβαιώνουν τη γνώµη µας. Τα χαρακτηριστικά του τρακτέρ που αναφέρονται πιο συχνά είναι η ευρύχωρη και άνετη καµπίνα, η άνετη λειτουργία και η βολική µετάδοση. Οι ισχυρές επιδόσεις του κινητήρα, η χαµηλή κατανάλωση καυσίµων, η καλή ανάρτηση και το αξιόπιστο σύστηµα GPS επίσης ξεχωρίζουν στα θετικά στοιχεία. Οι ιδιοκτήτες John Deere ανταποκρίθηκαν σε µεγάλο βαθµό στην έρευνα και η πλειονότητα τους είχαν χρησιµοποιήσει το τρακτέρ τους µεταξύ 2.000 και 5.000 ωρών.
Σηµεία βελτίωσης
Η αντλία καυσίµων υψηλής πίεσης ήταν ένα από τα ζητήµατα που µας αναφέρθηκε συχνότερα, αλλά τα συνεργεία αποδίδουν τα προβλήµατα σε καύσιµα κακής ποιότητας. Εντός της καµπίνας τα συχνότερα ζητήµατα που µας αναφέρθηκαν ήταν καλυµµένες οθόνες, όµως οι συχνές αναβαθµίσεις λογισµικού σε µεγάλο βαθµό συνέβαλαν στην επίλυση του προβλήµατος. Αναφορικά µε την αντλία AdBlue συστήνεται να µην γεµίζει πλήρως το χειµώνα προκειµένου το υγρό να επεκταθεί σε χαµηλές θερµοκρασίες.
Kubota M7001, 2015-2019
Αξεπέραστη ορατότητα
Η Kubota παρήγαγε τα M7001 στη Γαλλία, χρησιµοποιώντας κατά κύριο λόγο ευρωπαϊκά εξαρτήµατα όπως το κιβώτιο ZF. Η αναλογία ιδιοκτητών Kubota στην έρευνα ήταν η χαµηλότερη, κάτι το οποίο αξίζει να αναφερθεί όταν λαµβάνονται υπόψιν τα αποτελέσµατα. Όπως και µε τα υπόλοιπα µοντέλα, ζητήσαµε και τη γνώµη των συνεργείων για τυχών προβλήµατα.

Στους ιδιοκτήτες άρεσε ιδιαίτερε ο κινητήρας και η καµπίνα που προσφέρει εξαιρετική σφαιρική ορατότητα. Η µεγάλη δεξαµενή ντίζελ είναι κατάλληλη για κουραστικές και µακρόχρονες µέρες εργασίας, και τόσο η ισχύς ανύψωσης όσο και η απόδοση του κινητήρα έλαβαν θετικές κριτικές. Οι συµµετέχοντες σηµείωσαν ακόµα ως σηµαντικό πλεονέκτηµα την εγγύηση 5 χρόνων.
Σηµεία βελτίωσης
Το πρόβληµα που µας αναφέρθηκε συχνότερα είναι τα σχετικά υψηλά επίπεδα θορύβου στην καµπίνα. Κάποιοι µας ανέφεραν ακόµα ότι οι πόρτες έκλειναν δύσκολα, αλλά η Kubota αντιµετώπισε το πρόβληµα σε επόµενες αναβαθµίσεις. Το 43% των προβληµάτων αφορά το σύστηµα εξάτµισης και ειδικά τη δεξαµενή AdBlue, ωστόσο η Kubota αντιµετώπισε και αυτό το πρόβληµα, αλλάζοντας τον σχεδιασµό της κεφαλής.
Massey Ferguson 6700S, 2016-2020
Στιβαρό και αξιόπιστο
Η σειρά τρακτέρ Massey Fergusson 6700S είναι βασισµένη σε ένα δοκιµασµένο concept, µε πολλούς ιδιοκτήτες ακόµα και σήµερα να χειρίζονται σχετικά καινούργια µοντέλα. Οι χειριστές συχνά εξυµνούν την άνεση της καµπίνας, όχι τόσο για το µέγεθος της, αλλά και για την τοποθέτηση των καθισµάτων. Η απόδοση του κινητήρα θεωρείται ιδιαίτερα ισχυρή.

Η µετάδοση – είτε semi-powershift είτε διαρκώς µεταβαλλόµενη εκτιµήθηκε ιδιαίτερα από τους συµµετέχοντες στην έρευνα. Οι µεγάλες δυνατότητες ανύψωσης και η καλή αναλογία ισχύος/βάρους αξίζει ακόµα µια θετική αναφορά.
Το διάγραµµα αντανακλά σχετικά οµοιόµορφη κατανοµή των διάφορων µοντέλων. Το µεγαλύτερο µοντέλο – 6718S- κινείται σε παρόµοια επίπεδα µε τα υπόλοιπα κορυφαία µοντέλα της έρευνας. Το air-condition έχει επαρκή ισχύ.
Σηµεία βελτίωσης
Μικρό παράπονο των χειριστών ήταν ότι οι πολλές λειτουργίες των υδραυλικών και του ανυψωτικού ήταν µερικές φορές δύσκολο να εντοπιστούν από άπειρους χειριστές. Μερικές φορές το σύστηµα εξάτµισης οδηγούσε σε νεκρό χρόνο στο χωράφι όταν το τρακτέρ δεν θερµαινόταν επαρκώς. Σπάνια εντοπίστηκαν ζητήµατα µε τη λειτουργία των αισθητήρων για τα επίπεδα καυσίµων.
New Holland T6, 2016-18
Εύρυθµη λειτουργία
Η σειρά T6 ήταν ακόµα ολοκαίνουργια όταν είχε πάρει µέρος στην πρώτη µας δοκιµή. Τεχνικά, µοιράζεται µεγάλο αριθµό εξαρτηµάτων µε το Maxxum. Οι βασικές διαφορές εντοπίζονται στην καµπίνα και τα συστήµατα ελέγχου. Με αυτό συµφωνούν οι χειριστές και των δύο επωνυµιών. Η λειτουργία του κιβωτίου διαρκώς µεταβαλλόµενης µετάδοσης είναι υποδειγµατική, ενώ οι υδραυλικές βαλβίδες και ρυθµίσεις ξεκάθαρες.

Οι χειριστές New Holland εξύµνησαν την καµπίνα για την άνεση και την καλή σφαιρική της ορατότητα. Στα θετικά είναι ακόµα η ευκινησία, η εξοικονόµηση καυσίµων και η σταθερότητα στην οδήγηση.
Σηµεία βελτίωσης
Μικρά ζητήµατα εντοπίστηκαν κατά την αλλαγή σειράς ταχυτήτων, αλλά οι χειριστές δεν ήταν ξεκάθαροι αν µιλούσαν για το ElectroCommand (τέσσερις σειρές, τέσσερα powershift) ή το DynamicCommand (24 ταχύτητες dual clutch).
Μικρή βελτίωση κατά τους ιδιοκτήτες χρειάζεται η ανάρτηση του µπροστινού άξονα και της καµπίνας. Κριτική υπήρξε ακόµα και για την ποιότητα της βαφής, όµως σύµφωνα µε την κατασκευαστή, το πρόβληµα αυτό έχει αντιµετωπιστεί στα πιο πρόσφατα µοντέλα.
Valtra N4, 2016-21
∆ηµοφιλές στον βορρά
Η σειρά N4 της Valtra ήταν µόλις ενός έτους όταν συµµετείχε στη συγκριτική δοκιµή µε τη νέα καµπίνα της. Πολλοί από τους ιδιοκτήτες Valtra που συµµετείχαν στην έρευνα ζουν στη Φινλανδία, τη Νορβηγία και τη ∆ανία. Τα δύο τρίτα από αυτούς οδηγούν το κορυφαίο µοντέλο της σειράς N175. Το 20% των 450 ερωτηθέντων ήταν ιδιοκτήτες Valtra, κάτι που είναι θετικό.

Οι χρήστες επαίνεσαν ιδιαίτερα την εξαιρετική ευελιξία του N4. Η άνεση κατά την οδήγηση και η άνεση της καµπίνας επίσης αναφέρθηκαν θετικά. Άλλα σηµαντικά χαρακτηριστικά περιλαµβάνουν το ισχυρό υδραυλικό σύστηµα και τον σύνδεσµο, την καλή ορατότητα του εµπρόσθιου φορτωτή, τον εύκολο χειρισµό και το αξιόπιστο σύστηµα GPS. Όπως συνηθίζεται για τη Valtra, το σύστηµα οπισθοπορείας TwinTrac χρησιµοποιείται από ορισµένους ιδιοκτήτες.
Σηµεία βελτίωσης
Η κριτική αφορά κυρίως το κιβώτιο διαρκώς µεταβαλλόµενης µετάδοσης. Το επίπεδο θορύβου στην καµπίνα περιγράφεται λίγο υψηλό. Περίπου το 25% των προβληµάτων αφορά τον κινητήρα και αντίστοιχο ποσοστό το κιβώτιο ταχυτήτων.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




