Γενετική τεχνητή νοημοσύνη και βιωσιμότητα αλλάζουν τη στάση καταναλωτών στο λιανεμπόριο

Γενετική τεχνητή νοημοσύνη και βιωσιμότητα αλλάζουν τη στάση καταναλωτών στο λιανεμπόριο


Η μελέτη «Τι έχει σημασία για τον σημερινό καταναλωτή του 2025» του Capgemini Research Instituteδείχνει ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη ξεπερνά τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης ως σημείο εκκίνησης για τις online αγορές. Πάνω από τους μισούς καταναλωτές (58%) χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το ChatGPT για να ανακαλύψουν προϊόντα και υπηρεσίες, σηματοδοτώντας μια σημαντική αλλαγή στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Η έκθεση υπογράμμισε ότι οι μάρκες πρέπει να βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενό τους για πλατφόρμες αναζήτησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να έχουν καλύτερη ορατότητα και αφοσίωση. Το εμπόριο μέσω των κοινωνικών μέσων έχει γίνει ένα βασικό κανάλι πωλήσεων, ιδιαίτερα για τη Γενιά Ζ, με το 53% να έχει πραγματοποιήσει αγορές απευθείας μέσω κοινωνικών πλατφορμών.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι μάρκες πρέπει να επενδύσουν στην ψηφιακή τους παρουσία μέσω του μάρκετινγκ επιρροής, των ζωντανών εμπειριών αγορών και των συνεργασιών με δημιουργούς περιεχομένου. Επί του παρόντος, το 70% των καταναλωτών λαμβάνει υπόψη τις συστάσεις των influencerόταν λαμβάνει αποφάσεις αγοράς.

Αυτή η ψηφιακή μετατόπιση έχει επίσης δημιουργήσει ζήτηση για γρήγορο εμπόριο, με την ζήτηση για παραδόσεις σε δύο ώρες να αυξάνεται από 34% σε 65% τα τελευταία δύο χρόνια. Με την υποστήριξη προηγμένων logistics και τεχνητής νοημοσύνης, το γρήγορο εμπόριο αναμένεται να κυριαρχήσει, καθώς οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για την ταχύτητα, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης. Οι λιανοπωλητές αντιμετωπίζουν την πρόκληση της εξισορρόπησης της αποδοτικότητας, του κόστους και της βιωσιμότητας χωρίς να θυσιάζουν τα κέρδη ή την ικανοποίηση των πελατών.

Βιωσιμότητα

Η βιωσιμότητα αποτελεί πλέον βασικό παράγοντα στην επιλογή μάρκας. Περισσότεροι από τους δύο τρίτους (67%) των καταναλωτών δήλωσαν ότι θα σταματούσαν να αγοράζουν από μάρκες που δεν δείχνουν πραγματική δέσμευση σε βιώσιμες πρακτικές.

Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση των αποβλήτων, τη χρήση καθαρής ενέργειας και την εταιρική κοινωνική ευθύνη, πέρα από τις απλώς ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Μάρκες όπως η IKEA και η Carrefourπρωτοπορούν με την εφαρμογή προγραμμάτων που εστιάζουν στην επαναχρησιμοποίηση προϊόντων και τη μείωση των αποβλήτων τροφίμων.

Η έκθεση βασίζεται σε μια παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 12.000 καταναλωτές ηλικίας 18 ετών και άνω σε 12 χώρες: Αυστραλία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ολλανδία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.

Προσδιόρισε πέντε ομάδες με βάση βασικά δημογραφικά χαρακτηριστικά και εξέτασε τις τάσεις των καταναλωτών εντός αυτών των ομάδων, εστιάζοντας στην τεχνολογική καινοτομία, τις μεταβαλλόμενες οικονομικές προτεραιότητες και την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τη βιωσιμότητα.

 

 

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων