Έλεγχοι για τις αποζημιώσεις των αγροτών από το υπ. Οικονομικών

Με απόφαση της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε στη σύσταση και συγκρότηση Ομάδας Ελέγχου για τη διενέργεια ειδικού θεματικού ελέγχου παρακολούθησης στο σύνολο των δυνητικών δικαιούχων με δήλωση ζημίας στον ΕΛΓΑ, οι οποίοι έλαβαν χρηματοδοτική στήριξη στο πλαίσιο της χορήγησης χρηματοδοτικής στήριξης έκτακτης ανάγκης για τους γεωργικούς τομείς:
α) που αντιμετώπισαν ειδικά προβλήματα τα οποία έχουν αντίκτυπο στην οικονομική βιωσιμότητα των παραγωγών γεωργικών προϊόντων και
β) που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές (πυρκαγιές την περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου 2023 και πλημμύρες κατά τον Σεπτέμβριο 2023 των κακοκαιριών Daniel και Elias), στον Φορέα Διακυβέρνησης Οργανισμός Πληρωμών Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.), στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) και στις κατά λόγο αρμοδιότητας Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Υπ.Α.Α.Τ.).
Πιο συγκεκριμένα, ο έλεγχος θα πραγματοποιηθεί:
α) Στον Φορέα Διακυβέρνησης «Οργανισμός Πληρωμών Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.)»,
β) στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ),
γ) στην Υπηρεσία (ή τις Υπηρεσίες) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Υπ.Α.Α.Τ.), που ως επισπεύδουσα, εισηγήθηκε αρμοδίως την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων λεπτομερειών εφαρμογής των εκτελεστικών καν. (ΕΕ) 2023/1465 και 2023/2820 (ανωτέρω στοιχεία 19 και 20 του προοιμίου της παρούσας),
δ) στην Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Υπ.Α.Α.Τ.) και
ε) στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Υπ.Α.Α.Τ.) που είναι αρμόδιες για την τήρηση των κάτωθι ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων και μητρώων όπως και τον συντονισμό, λειτουργία, διαχείριση, παρακολούθηση, έλεγχο καλής λειτουργίαςεποπτείας:
εα) της κτηνιατρικής ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων μητρώου χοιροειδών του ΟΠΣ-Κτηνιατρικής (Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής – Διευθύνσεις Υγείας των Ζώων και Προστασίας των Ζώων, Φαρμάκων και Κτηνιατρικών Εφαρμογών, σε συνεργασία με την Γενική Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρ[1]νησης-Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπ.Α.Α.Τ.),
εβ) του ηλεκτρονικού υποσυστήματος πουλερικών Εθνικό Μητρώο Εμπορικών Εκμεταλλεύσεων Πουλερικών του ΟΠΣ-Κτηνιατρικής (Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής- Διευθύνσεις Υγείας των Ζώων και Προστασίας των Ζώων, Φαρμάκων και Κτηνιατρικών Εφαρμογών, σε συνεργασία με την Γενική Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης-Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπ.Α.Α.Τ.),
εγ) του Εθνικού Ηλεκτρονικού Μελισσοκομικού Μητρώου (Γενική Διεύθυνση Γεωργίας- Διεύθυνση Συστημάτων Εκτροφής Ζώων, σε συνεργασία με την Γενική Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης-Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπ.Α.Α.Τ.).
Ο έλεγχος, συνολικής διάρκειας έξι (6) ημερών, θα διενεργηθεί κατά το χρονικό διάστημα από 1.9.2025 έως και τις 30.9.2025, ως εξής:
• Επιτόπιος έλεγχος διάρκειας τεσσάρων (4) ημερών στις έδρες των φορέων, ήτοι του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.), του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ), της Υπηρεσίας (ή των Υπηρεσιών) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Υπ.Α.Α.Τ.), που ως αρμόδια, εισηγήθηκε την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων λεπτομερειών εφαρμογής των εκτελεστικών καν. (ΕΕ) 2023/1465 και 2023/2820, της Αποκεντρωμένης Μονάδας Κρατικών Ενισχύσε[1]ων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του (Υπ.Α.Α.Τ.) και στις κατά λόγο αρμοδιότητας για την τήρηση, τον συντονισμό, λειτουργία, διαχείριση, παρακολούθηση, έλεγχο καλής λειτουργίας-εποπτείας των ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων και μητρώων Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Υπ.Α.Α.Τ.) στην Αθήνα, ως ανωτέρω περιγράφονται στο σημείο 1ε της παρούσας απόφασης. Ο επιτόπιος έλεγχος θα διενεργηθεί εντός του χρονικού διαστήματος από τις 1.9.2025 έως και τις 30.9.2025, που θα καθοριστεί σε μεταγενέστερο χρόνο, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.
• Διοικητικός έλεγχος, στην έδρα της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων (Γ.Δ.Ε.Σ.Π.), διάρκειας δύο (2) ημερών, εντός του χρονικού διαστήματος από τις 1.9.2025 έως και τις 30.9.2025. Κατά το στάδιο αυτό, θα πραγματοποιηθεί έλεγχος και επαλήθευση όλων των στοιχείων που θα συλλεγούν ή θα αποσταλούν από τους ελεγχόμενους φορείς, για την αξιολόγηση της εφαρμογής των ανωτέρω έκτακτων μέτρων από τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο αυτό, η Ομάδα Ελέγχου μπορεί να αξιοποιήσει τεχνολογίες πληροφορικής απομακρυσμένης πρόσβασης (π.χ. MS Teams, e-presence, webex κ.α.) για την παροχή διευκρινίσεων ή/και για την αναζήτηση πρόσθετων στοιχείων που απαιτούνται, από τον ελεγχόμενο φορέα.
Δείτε αναλυτικότερα ΕΔΩ.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.